۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تناقض گویی سران پ.ک.ک در خصوص دستور عقب نشینی اوجالان

تناقض گویی سران پ.ک.ک در خصوص دستور عقب نشینی اوجالان

  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۶۴ بازدید
  • ۰

سران پ.ک.ک ظاهراً به پیام عقب نشینی و آتش بس رهبر خود لبیک گفته اند ولی مصاحبه سران فرقه تنافضی آشکار نسبت به این ادعای آنان می باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک پس از پیام عقب نشینی و آتش بس اوجالان به دستور مراد کاریلان ریاست شورای رهبری « ک.ج.ک» هم رسما اعلام آتش بس کرد. ک.ج.ک در بیانیه خود ضمن یادآوری مسئله عقب‌نشینی نیروی گریلا در سال ۱۹۹۹, گفت که برای عقب‌نشینی , به اصلاح قانون نیاز هست. کاریلان با یادآور شدن عقب نشینی پ.ک.ک در سال ۱۹۹۹ اذعان داشت که در آن سال گریلاهای ما بارها به کمین ارتش اشغالگر ترکیه افتادند، و همه رفقای ما در منطقه‌ای محاصره و کشته شده اند ،اما بازهم گامی برای چاره‌یابی برداشته نشد. به همین خاطر برای عقب‌نشینی نیروهای ما باید مقامات ترکیه قانونی تدوین کنند. تنها در این صورت است که نیروهایمان می‌توانند عقب‌نشینی کنند. به زبان عامیانه می توان عقیده و نظر مراد کاریلان را این گونه بیان کرد که آزموده را آزمودن خطاست.
زبیر آیدار مسئول شاخه اروپای پ.ک.ک در مصاحبه با روزنامه رادیکال اذعان داشت که : رجب طیب اردوغان سیاستمداری است که هم توان و شهامت ریسک دارد و هم از امکان پشتوانه گسترده مردمی برخوردار است. این دقیقا یعنی یک شانس بزرگ برای دموکراسی و صلح. این برای ما یک فرصت ارزشمند است. اما از این سو اوجالان هم دست به ریسک زده است. به راحتی این گفته ی زبیر آیدار قابل درک است که اوجالان بدون هیچ توجهی به شرایط و اوضاع پ.ک.ک و در حرکتی غیر معقولانه دست به ریسک زده است .
تناقضات سران پ.ک.ک و پژاک در خصوص پیام آتش بس اوجالان نشان از بی اعتبار بودن اوجالان در میان اعضاء و سران پ.ک.ک می باشد. پروسه صلح و آشتی که چندین ماه پیش توسط اوجالان و اردوغان مطرح شد از همان ابتدا شبیه به معامله ی بود که بین این دو شخص انجام می شد . طبق اسناد و مدارک موجود اوجالان دست نشانده سرویس اطلاعاتی ترکیه می باشد و سران فرقه نسبت به این موضوع آگاهی یافته ولی با توجه به بی سواد بودن اکثر اعضای خود نمی توانند از این موضوع پرده بردارند و به ناچار در ظاهر گفته های اوجالان را تائید می کنند و وی را رهبر خود اعلام می نمایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین