۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تصرف یک پایگاه مهم پ.ک.ک در شمال عراق

  • ۲۶ دی ۱۴۰۱
  • ۲۰۷ بازدید
  • ۰

وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی ادعا کرده است که نظامیان این کشور موفق به تصرف یک پایگاه مهم نظامی پ‌ک‌ک در شمال عراق شده اند.

به گزارش انجمن بی تاوان، به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شده است که نظامیان این کشور موفق به تصرف یک پایگاه مهم متعلق به گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق شده اند.

در این پیام آمده است: ۱۲ نفر از اعضای «پ‌ک‌ک»در این عملیات از پای درآمدند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید داشت که، این عملیات در نزدیکی مرز ترکیه با عراق و در منطقه‌ای صورت گرفته است که در آن سه نظامی ترکیه درماه اوت کشته شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در پی حمله‌ای مهلک به مقر شرقی پ‌ک‌ک که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد، به تصرف ارتش ترکیه درآمده است.

طی روز‌های اخیر، وزارت دفاع ترکیه از موفقیت‌های خود در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که موفق به دستگیری شماری از اعضای ارشد پ‌ک‌ک شده است.

عملیات‌های هوایی و زمینی نیرو‌های نظامی متعلق به ترکیه در دو سال اخیر با هدف مقابله با گروه تروریستی «پ ک ک» در مناطق مختلف شمال عراق گسترش یافته است و به دنبال آن بسیاری از روستاییان به ناچار خانه‌های خود را ترک کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین