۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریست‌های پ‌ک‌ک در حال فرار از عملیات TSK با لباس‌های صنعتگران به کرکوک نفوذ کردند.

تروریست‌های پ‌ک‌ک در حال فرار از عملیات TSK با لباس‌های صنعتگران به کرکوک نفوذ کردند.

  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۷۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک مقام محلی گفت که تروریست های پ.ک.ک در حال فرار از عملیات عقاب زمستانی که توسط نیروهای مسلح ترکیه (TSK) در ۲ فوریه در شمال عراق و سوریه انجام شد، در لباس صنعتگران به شهر کرکوک عراق نفوذ کردند.

محمد سامان، سخنگوی جبهه ترکمن عراق (ITF) به خبرگزاری آناتولی گفت: پس از عملیات عقاب زمستان، تروریست‌های پ‌ک‌ک ظاهر شدند و در پوشش «تجار» و «سرمایه‌گذاران» با هویت‌های جعلی در کرکوک مستقر شدند.

در روز جمعه. سامان همچنین تصریح کرد: تروریست ها برخی از محل های کار در شهر مانند سالن های عروسی و قهوه خانه ها را اجاره کردند.

سامان با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات عراق از حضور سازمان تروریستی پ.ک.ک در کرکوک اطلاع دارد، گفت: سازمان اطلاعات به دلیل ادامه بحران سیاسی در این کشور نمی تواند در این وضعیت مداخله کند.

سامان با تاکید بر اینکه پ ک ک به سرعت حضور خود را در کرکوک افزایش داده است، خاطرنشان کرد که این امر جان مقامات و سیاستمداران ترکمن را به خطر می اندازد.

بر اساس اطلاعات عراق، اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک نیز اطلاعاتی را در مورد مسیرهای جاده ای و همچنین آدرس منزل و محل کار مقامات ترکمنستانی جمع آوری می کنند. سامان با اشاره به اینکه تروریست های پ.ک.ک که پیش از این در مرز عراق و سوریه اقدام به قاچاق اسلحه و مواد مخدر و قاچاق انسان می کردند، هم اکنون در کرکوک مشغول قاچاق نفت هستند.

وی افزود: پ.ک.ک نفت یک میدان نفتی در غرب این شهر را سرقت کرده و به خارج از عراق منتقل کرده است.

«پ‌ک‌ک با داعش همکاری می‌کند»

سامان با بیان اینکه پ‌ک‌ک از سال‌ها پیش با استفاده از حضور گروه تروریستی داعش در عراق، برخی از بخش‌های منطقه سنجار موصل را تصرف کرد، گفت: همین تروریست‌ها اکنون با داعش همکاری می‌کنند. سامان همچنین خاطرنشان کرد که پ ک ک هر از گاهی از حملات داعش علیه نیروهای امنیتی در نزدیکی منطقه آلتونکوپرو کرکوک پشتیبانی می کند.

سامان تاکید کرد که انتظار دارند دولت اقلیم کردستان نقش جدی و مثبت تری در نبرد با پ.ک.ک در عراق ایفا کند. سامان با اشاره به اینکه حکومت اقلیم کردستان در بغداد نفوذ دارد، گفت: دولت اقلیم کردستان باید روابط سیاسی و اقتصادی خود با ترکیه را در نظر بگیرد و در مبارزه جدی با تروریست ها شرکت کند.

ترکیه همواره گفته است که تهدیدات امنیت ملی را تحمل نخواهد کرد و از مقامات عراقی خواسته است تا اقدامات لازم را برای از بین بردن تروریست ها انجام دهند.

آنکارا گفت اگر این اقدامات انجام نشود، از هدف قرار دادن این گروه در عراق ابایی نخواهد داشت.

در همین حال دولت اقلیم کردستان نیز حضور پ.ک.ک در سنجار را غیرقابل قبول خوانده و از شبه نظامیان خواسته است که منطقه را ترک کنند.

ارتش ترکیه به طور منظم عملیات برون مرزی را بر روی مخفیگاه ها و پایگاه های پ.ک.ک در شمال عراق انجام می دهد که از آنجا حملاتی را در داخل ترکیه انجام می دهند.

در بیش از ۴۰ سال مبارزات تروریستی خود علیه ترکیه، پ‌ک‌ک که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است، مسئول کشته شدن نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین