۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • باندهای مرتبط با پ.ک.ک پشت تجارت مواد مخدر در بریتانیا هستند

باندهای مرتبط با پ.ک.ک پشت تجارت مواد مخدر در بریتانیا هستند

  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی پ.ک.ک که طی چهار دهه گذشته هزاران نفر را در مناطق مختلف قربانی کرده است، مسلم است که از مزایای قاچاق مواد مخدر برای تامین مالی فعالیت های خود بهره می برد. شبکه گسترده قاچاق آن از شرق ترکیه تا اروپا، از جمله بریتانیا، امتداد دارد.

به گفته یکی از اعضای سابق گروه بدنام پسران تاتنهام در شمال لندن، پ‌ک‌ک با استفاده از باندها در تجارت سودآور مواد مخدر در سراسر بریتانیا، به ویژه در پایتخت لندن فعال است.

این باند متشکل از ۴۰۰ مرد انحصار توزیع مواد مخدر کلاس A و B در شمال لندن را در اختیار دارد. مردی که در این مقاله علی نامیده می‌شود، گفت که تاتنهام بویز “یکی از بزرگ‌ترین باندها” در لندن است.

بزرگ‌های دیگر بمب‌افکن‌ها (هکنی بمب‌افکن) و باند Hayri Göztaş، معروف به Adanali Hayri هستند. علی گفت: “باندهای پسران تاتنهام، بمب افکن ها و هایری گوزتاش، بیشتر تجارت مواد مخدر پایتخت بریتانیا را در کنار برخی گروه های آلبانیایی، جامائیکایی و ایرلندی کوچکتر کنترل می کنند.”

یک گزارش اطلاعاتی توسط پلیس متروپولیتن بریتانیا نشان می‌دهد که چگونه پسران تاتنهام، یک باند کرد مستقر در لندن، مشاغل محلی کردها را هدف قرار داده، از خشونت شدید استفاده می‌کنند و در دزدی برای جمع‌آوری پول برای این گروه تروریستی مشارکت داشته‌اند. علی افزود: «همه آنها به سازمانی که عملیات خود را از هرینگی، از مرکز جامعه کردی اداره می کند، مرتبط هستند. وی گفت: و همه آنها بر اساس ایدئولوژیک و به دلیل اینکه خود را موظف می دانند به پ.ک.ک پول می دهند. همه آنها به سازمان (پ‌ک‌ک) پول می‌دهند. مجبورند. در غیر این صورت، طرف اشتباهی خواهند بود. این نوعی مجوز فعالیت در لندن است و هزینه آن به سازمان پرداخت می‌شود.» او گفت: “مرکز این سازمان در لندن در هرینگی است. مرکز جامعه کردی. شما هیچ مواد مخدری در آنجا پیدا نمی کنید اما رهبران آنجا همه سرکردگان باندها را می شناسند.” و افزود که گاهی اوقات اعضای باند از رهبران مراکز اجتماعی می خواهند که حل کنند. اختلافات بین آنها

علی با تاکید بر اینکه این باندها در یک خصومت بی پایان با یکدیگر بودند، گفت: “همه اعضای آنها توسط باندهای رقیب کشته شده اند.” او افزود: «آنها به هیچ کس در راه خود رحم نمی کنند. علاوه بر این، قتل اخیر دی جی کورای، که صاحب یک ایستگاه رادیویی ترکیه در لندن بود، ممکن است با این باند مرتبط باشد، “طبق آنچه من در خیابان شنیده ام.” اشاره او به قتل کورای آلپرگین بود که پس از ربوده شدن در انفیلد با دوست دخترش در لافتون، اسکس جسد پیدا شد. به گفته پلیس کلانشهر، تحقیقات در مورد قتل این مرد ۴۳ ساله ادامه دارد.

منبع دیگری که زمانی به باندی که توسط حایری گوزتاش اداره می شد، نزدیک بود، به خبرگزاری AA گفت که با وجود محکومیت طولانی مدت زندان و اجتناب از اخراج به ترکیه، گوزتاش نیز به خیابان های لندن بازگشته است. او گفت: «حایری به تهدید و خشونت متوسل می شود تا مردم را به روش هایی که برای باندش سودآور باشد، وادار کند. گوزتاش در اکتبر ۲۰۰۴ به دلیل صادرات هروئین به بریتانیا محکوم شد و به ۱۶ سال زندان محکوم شد و پس از آزادی بلافاصله به ترکیه اخراج شد، اما او در این کشور باقی مانده است زیرا گفته می شود ده ها نامی را که با آنها کار می کرد ذکر کرده است. زمان. منبعی که بنا به دلایل امنیتی نامش فاش نشد، گفت: “او به هرینگی و دالستون بازگشته است. سازمان او قوی است و آنها هنوز در تجارت مواد مخدر هستند.” وی افزود که این باند برخی از صاحبان مشاغل را تهدید کرد که در دالستون اداره می شوند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اوایل ماه جاری، این گروه تروریستی سالانه بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار از کنترل خود بر ۸۰ درصد از بازار مواد مخدر غیرقانونی اروپا به دست می آورد. این کشور از این بودجه برای انجام کمپین تروریستی بیش از ۴۰ ساله خود علیه ترکیه استفاده می کند که باعث مرگ بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان بی گناه شده است. بر اساس گزارش اتحادیه اروپا درباره وضعیت تروریسم و ​​روند ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا، فعالیت های پ.ک.ک در کشورهای اروپایی شامل پولشویی، اخاذی و قاچاق مواد مخدر است و این فعالیت ها توسط کنگره جامعه دمکراتیک کردهای اروپا (KCDK-E) واقع در بلژیک هماهنگ می شود. خارج از این قاره، تهدید، ضرب و شتم و قتل‌های وحشیانه برای پ‌ک‌ک در بریتانیا رایج بوده است که آن را مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ترکیه در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

باندهای وابسته به پ.ک.ک همچنین مقادیر زیادی کوکائین به همراه هروئین را به بریتانیا قاچاق می کنند و مواد مخدر را در سراسر کشور توزیع می کنند. طبق گزارش پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۲، “پ‌ک‌ک مانند تجارت حشیش، دارای منافع جنایتکارانه بزرگی در هروئین با روابط گسترده در قاچاق از افغانستان به بریتانیا در تقریباً هر مرحله است.” در همین گزارش آمده است که پ‌ک‌ک و گروه‌های وابسته به آن “پیوندهای قوی با آلمان و بریتانیا” دارند. در این بیانیه آمده است: “جنایت سازمان یافته مرتبط با پ ک ک “بر حدود ۳۰ تن هروئین در سال که به بریتانیا وارد می شود، کنترل شدیدی دارد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین