۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • بازهم محرومیت بلای جان شهروندان مرزنشین/الناز نویدی هنگام آوردن آب از چشمه روستا توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شد

بازهم محرومیت بلای جان شهروندان مرزنشین/الناز نویدی هنگام آوردن آب از چشمه روستا توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شد

  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۴۰۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،الناز نوید شهروند ارومیه ای است که ۷ سال قبل یعنی سال ۹۳ در یکی از روستاهای منطقه سرو ارومیه هنگامی که برای آوردن آب از چشمه روستا رفته بود توسط عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده و به کوهستان قندیل منتقل شد که نهایتا ۲ سال قبل بعد از ۵ سال تحمل آوارگی و در به دری در پ.ک.ک بر اثر بمباران جنگنده های ارتش ترکیه کشته شد.

در همین راستا گفت و گویی داشته ایم با آقای یاور نوید پدر الناز که مختصر آن به شرح ذیل می باشد.

لطفا خودتان را معرفی نمایید.

یاور نوید هستم پدر الناز نوید از اعضای سابق گروه تروریستی پ.ک.ک که در شهر ارومیه ساکن و دارای پنج فرزند می باشم.اکنون نیز به شغل دامپروری مشغول هستم.

در مورد الناز و نحوه پیوستنش به گروهک توضیح بفرمایید.

الناز متولد سال ۱۳۷۷ بود و فرزند اول من نیز هست و تا کلاس پنج ابتدایی درس خوانده بود.در مورد نحوه پیوستنش اینگونه بگویم که او را تروریست های پ.ک.ک ربوده بودند.با توجه به اینکه او فرزند بزرگ خانواده بود و در کارهای منزل نیز به ما کمک می کرد همیشه او را برای اوردن آب به چشمه روستا می فرستادیم.در یکی از این رفت و امد ها بود که الناز دیگر به خانه برنگشت و بعد از مدتی جست و جو و پیگیری یکی از نوجوانان روستا که در تپه های مشرف به روستا مشغول چرای گوسفندان بوده است گفت که الناز را دیده است که ۴ نفر از عناصر پ.ک.ک او را با خود برده اند.

بعد از اینکه فهمیدید عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک او را ربوده اند برای بازگرداندن او کاری انجام دادید؟

بله بلافاصله به نزدیکترین پاسگاه منطقه اعلام کردم.اما خب همه می دانند که هرکسی گرفتار پ.ک.ک شد فقط باید منتظر خبر مرگ او بود و حتی جنازه اش را هم کسی نمی بیند.

نظر شما در رابطه با گروه تروریستی پ.ک.ک،پژاک و سایر گروه های تروریستی چیست؟

برای شما این گونه بگویم که پ.ک.ک یه گروهی است که رهبران ان اهل کشور ترکیه هستند و با حکومت مرکزی این کشور در حال جنگ می باشند.این ها هیچ هدفی ندارند.در خود ترکیه هم کسی به این ها ارزش قائل نمی شود.اگر هم چند نفری را می بینید که از این ها هواداری می کنند به خاطر ترس از کشته شدن است.بیشتر افرادی که از این هواداری می کنند مردم مظلوم مناطق مرزی هستند که کولبری می کنند و برای اینکه تروریست ها این ها را نکشند مجبوری به هواداری از تروریست ها می شوند.

همانطور که می دانید تعدادی از مردم مناطق مرزی مورد آزار و اذیت عناصر پ.ک.ک و پژاک قرار می گیرند.آیا شما هم شاهد چنین مواردی بوده اید؟

بله با توجه به اینکه روستای ما هم در منطقه مرزی قرار دارد در گذشته نیز ما شاهد چنین مواردی بوده ایم.از سرقت احشام و چارپایان روستاییان بیچاره گرفته تا آتش زدن باغات و ذخایر علوفه حیوانات از اقداماتی است که تروریست های پ.ک.ک و پژاک در سال های گذشته خسارت های فراوانی را به مردم منطقه وارد نموده اند.

علاوه بر این ها جنایتکاران پ.ک.ک و پژاک هرکسی را که با ان ها همراه نمی شد، او را وابسته به دولت خطاب می کردند و متاسفانه عده ای را با این بهانه کشته اند.

به عنوان سوال اخر چه پیامی برای سران تروریست های پ.ک.ک و پژاک دارید؟

تروریست ها خوب می دانند که هیچ جایگاهی در بین کردها ندارند.نزدیک است آن روزی که تمام ان هایی که به نام کردها و کردستان فرزندان ما را می دزدند و به کشتن می دهند نابود خواهند شد و دیگر هیچ اثری از آن ها نخواهد ماند.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین