۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازداشت عضو سابق YPG/PKK در آمریکا

  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۴۹۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک شهروند آمریکایی به نام دانیل بیکر را به اتهام تلاش برای بر هم زدن نظم و اقدام خشونت آمیز احتمالی در جریان اعتراضات این هفته شهر تاهاسی، مرکز ایالت فلوریدا دستگیر کرده است.

در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که دانیل بیکر، نیروی سابق ارتش آمریکا در جریان جنگ سوریه به این کشور رفته و به تروریست های پ.ک.ک یا ی.پ.گ پیوسته است. رسانه های آمریکایی نوشتند دانیل بیکر به عنوان تک تیرانداز در نبردهای یگان های مدافع خلق وابسته به تروریست های پ.ک.ک شرکت داشته است.

تالاهاسی دات کام نوشت: دانیل بیکر در پست هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، از همفکرانش خواسته است در تظاهراتی که قرار است روز یکشنبه در این شهر برگزار شود به مقابله با تظاهرکنندگان بپردازند و در صورت امکان آنها را در ساختمان معروف کایپتول هیل این شهر محبوس کنند. وی در این درخواست خود از امکان استفاده از سلاح علیه تظاهرکنندگان سخن گفته است.

وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی در توصیف فعالیت های خارجی دانیل بیکر اشاره کرده اند که وی به نیروهایYPG در سوریه پیوسته است.

پلیس فدرال آمریکا گفته است دانیل بیکر که قبلا به علت مشارکت در نبردهای YPG و پس از بازگشت به آمریکا بازداشت شده بود، اعتراف کرده است که در آکادمی بین المللی تروریست های YPG به آموزش نظامی این نیروها پرداخته و به عنوان تک تیرانداز در نبردهای این گروه مشارکت داشته است.

به نوشته تالاهاسی دات کام، پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور در بیانه های خود اشاره کرده اند که دانیل بیکر به «نیروهای ypg که از اقمار پ.ک.ک محسوب می شود پیوسته و پ.ک.ک در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد.»

به نوشته وی سی تی وی، در صورت اثبات جرم دانیل بیکر، وی به حدود ۵ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار محکوم می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین