۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر اوجالان در زندان بمیرد…

  • ۲۲ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی نکاتی از آخرین ملاقات خود با اوجالان را در برای خبرنگاران ترکیه بازگو کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ملیت ترکیه، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی در دیدار با خبرنگاران و نمانیدگان رسانه های ترکیه، درباره ی مذاکرات صلح بین دولت اردوغان و پ.ک.ک اظهار نظر کرد. وی همچنین نکاتی از آخرین ملاقات خود با اوجالان را برای خبرنگاران ترکیه بازگو کرده و گفت:« در آخرین سفر ما به ایمرالی، عبدالله اوجالان نکته ی مهمی را با ما در میان گذاشت. وی نگرانی خود را از شرایط کنونی ابراز نموده و به ما گفت: من در کانون و مرکز تمام گفتگوها و مذاکرات کنونی هستم و این روند به ابتکار من آغاز شده است. من پیام دادم، من فراخوان آتش بس و صلح را اعلام کردم و اگر در چنین شرایطی، به یک باره و ناگهانی قلب من از کار بیفتد و بمیرم، به راستی چه خواهد شد و چه اتفاقی برای روند مذراکرات خواهد افتاد؟ من بارها در زندان این سوال را از خود پرسیده ام و اگر در حال حاضر درخواست اعزام یک هیات پزشکی بی طرف به ایمرالی را دارم، مطلقا به خاطر نگرانی های شخصی خودم نیست و آن چه که برای من اهمیت دارد، فراهم نمودن زمینه های لازم برای تداوم مذاکرات صلح است. »دمیرتاش در ادامه افزود:« ما نیز این نگرانی اوجالان را به خوبی درک می کنیم و در این خصوص، بارها از خود سوال کرده ایم. بنابریان دولت نیز باید مسئولیت خود را درک کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.»
دمیرتاش در این دیدار رسانه ای که در دفتر کار وی در مجلس ملی ترکیه برگزار شده، همچنین از این موضوع اطلاع داد که سپردن مسئولیت شاخه نظامی پ.ک.ک به مراد قاراییلان به پیشنهاد اوجالان صورت گرفته و وی اعلام کرده که در شرایط کنونی باید کسی این مقام را عهده دار شود که در میان افراد این نیرو،؛ از بالاترین میزان نفوذ برخوردار باشد و بتواند مانع از اقدامات خرابکارانه و توطئه های پنهانی علیه مذاکرات صلح باشد.
در همین حال کنگره ی جامعه ی دموکراتیک درخواستی را به امضای احمد ترک، رهبر کنگره و معاون وی آیسل توغلوک، به وزیر دادگستری ترکیه سپرده و در این نامه از دولت خواسته شده تا امکان اعزام یک تیم شش نفره ی پزشکی به ایمرالی فراهم شود و بررسی دقیقی در مورد شرایط جسمی و روحی اوجالان صورت بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *