۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مهلت ۱۰ روزه اوجالان به سران پ.ک.ک برای اعلام آتش بس

مهلت ۱۰ روزه اوجالان به سران پ.ک.ک برای اعلام آتش بس

  • ۷ اسفند ۱۳۹۱
  • ۱۹۷ بازدید
  • ۰

به دنبال دیدار هیات دوم نمایندگان کُرد با اوجالان، مشخص شد که وی ۳ نامه به سران پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی نوشته است.
به نقل از روزنامه حریت، به دنبال دیدار هیات دوم نمایندگان کُرد با اوجالان، مشخص شد که وی ۳ نامه به سران پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی نوشته است.
حریت که تیتر نخست شماره امروز خود را به این خبر اختصاص داده، در این خصوص نوشته است:« عبدالله اوجالان به محض ورود هیات نمایندگان به سالن ملاقات، سه نامه بر روی میز گذاشته و خطاب به آنها گفت: یکی از این نامه ها باید به دست سران پ.ک.ک در قندیل برسد. نامه دوم مربوط به مسئولین پ.ک.ک در اروپا و نامه سوم نیز برای سران حزب صلح و دموکراسی است. این نامه ها باید هر چه زودتر به مقاصد مربوطه برسند و ظرف ده روز مواضع، خواسته ها و نظرات خود را در خصوص محتوای نوشته هایم، ابلاغ شود.»

در گزارش ویژه حریت همچنین آمده است:« اوجالان در این دیدار از روحیه و نشاط بالایی برخوردار بوده و خطاب به سرّی ثریا اُندر نماینده مجلس، کارگردان و بازیگر ترک تبار گفته است: مواظب خودت باش. ما به تو نیاز داریم. سپس اوجالان با انتقاد از مواضع تند ملی گرایان ترک، نمونه هایی از چند حدیث و روایت اسلامی ذکر کرده و گفته است: همچنان که در صدر اسلام با محوریت قرار دادن شعار عدم تفاوت عرب و عجم، به برادری و صلح توسعه دادند، ما نیز باید از اتخاذ مواضع تند ملی گرایانه خودداری کرده و اجازه دهیم ترک ها و کردها در کمال آرامش در کنار هم زندگی کنند.»
اوجالان تاکنون به خواست‌های دولت تن داده و در اولین دیدار خود با هیئت اعزامی، از سرکردگان پ‌ک‌ک خواسته تا اسرای جنگی را تا یک هفته‌ی آینده آزاد و خود را برای اعلام آتش بس در ۱۰ روز آینده آماده کنند. گفتنی است اوجالان در نامه‌ی خود از تمامیت ارضی ترکیه گفته و خود را بعنوان حافظ اصلی آن معرفی کرده است. البته قبلاً هم اوجالان در دیدار با برادرش (محمد اوجالان) به این نکته اشاره کرده بود و تهدید کرده بود که هرکس بخواهد تمامیت ارضی ترکیه را به مخاطره بیاندازد، با وی و اعضای فرقه‌های تحت امرش طرف خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین