۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان: امیدوارم پ.ک.ک اسرای ترکیه را آزاد کند

اوجالان: امیدوارم پ.ک.ک اسرای ترکیه را آزاد کند

  • ۶ اسفند ۱۳۹۱
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

هیات سه نفره نمایندگان کُرد پس از دیدار با اوجالان، پیام های او را با رسانه ها در میان گذاشتند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: به نقل از CNNturk ساعت نه و نیم صبح امروز به وقت ترکیه هیات ۳ نفره نمایندگان حزب صلح و دموکراسی شامل آلتان تان نماینده دیاربکر و مشاور سابق اردوغان و اربکان، سرّی ثریا اُندر نماینده آرداهان و کارگردان و بازیگر سینما و پروین بولدان نماینده اغدیر در حالی که از سوی گروه کثیری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای ترکیه مورد توجه قرار گرفته بودند سوار بر قایق گارد ساحلی بورسا به سوی جزیره ایمالی به راه افتادند.

ملاقات این نمایندگان با اوجالان حدود ۹ ساعت به طول انجامید و از این لحاظ می توان این دیدار را در نوع خود مهم و شایان توجه دانست. هیات مزبور بعد از بازگشت از ایمرالی در برابر دوربین شبکه های تلویزیونی ترکیه حاضر شده و توضیحات مختصری درباره پیام های اوجالان ارائه دادند.

پروین بولدان نماینده اغدیر گفت:” ما در حال حاضر تنها اجازه داریم که دو پیام اوجالان را با شما در میان بگذاریم: نخست؛ اوجالان سلام خود را به همه فعالان رسانه ای و خبرنگاران ترکیه رسانده و از همه زحمات، تلاش ها و حمایت های آنان از مذاکرات صلح تشکر کرد. دوم؛ اوجالان مقطع کنونی و به ویژه گفتگوی امروز را تاریخی، حساس و تعیین کننده دانسته و از دولت، کردها و افکار عمومی ترکیه می خواهد هوشیارانه، ظرافت و حساسیت این مقطع را درک کرده و همه اقدامات در اوج هوشمندی صورت بگیرد. سوم؛ هم پ.ک.ک و هم ترکیه تعداد ی زندانی در اختیار دارند. از پ.ک.ک می خواهم با همه اُسرا به درستی و به شیوه انسانی برخورد کند و امیدوارم همه آنان آزاد شوند و به زودی نزد خانواده های خود بازگردند.”

بولدان اعلام کرد که این هیات از دادن هر گونه توضیح دیگری خودداری می نماید و باید هر چه زودار نتایج دیدار امروز خود را با سران حزب صلح و دموکراسی در میان بگذارند.

بنا به اعلام روزنامه های حریت و صباح این دسته از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی که از سوی خود اوجالان برای رفتن به ایمرالی انتخاب شده اند، قرار بود راجع به دو مساله مهم خلع سلاح پ.ک.ک و تغییر و اصلاح قانون اساسی ترکیه با رهبر پ.ک.ک گفتگو کنند.

رجب طیب اردوغان دقایقی پیش در فرودگاه و قبل از سفر به امارات متحده عربی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ترکیه در خصوص محتوای دیدار امروز گفت:” ما نیز مانند همه شما ازمحتوای دیدار بی اطلاع هستیم و تا زمانی که نمایندگان حزب صلح و دموکراسی از جزیره باز نگردند، نمی دانیم که بین آنها و اوجالان راجع به چه مباحثی صحبت شده است.”

وی همچنین در پاسخ به اظهارات صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی که از وی خواسته بود تا پایان گفتگوهای صثلح نظرسنجی های میدانی را متوقف سازد گفت:” دمیرتاش در دنیای سیاست خام و ناشی است و نمی داند که نظرسنجی در هدایت جریانات سیاسی و تاجتماعی چه نقش مهمی دارد. اگر او نیز خود را از نفوذ شاخه نظامی پ.ک.ک نجات داده و در مسیر ارتقای دموکراسی ترکیعه فعالیت کند، خواهد فهیمد که تنها در سایه تحلیل نتایج نظرسنجی های گسترده و علمی است که می توان از مطابلات مردم و راه خدمت به آنان مطلع شد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین