۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • انزجار شدید کُردها از اقدام تروریستی ربایش کودکان توسط پ.ک.ک و پژاک

انزجار شدید کُردها از اقدام تروریستی ربایش کودکان توسط پ.ک.ک و پژاک

  • ۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۵۰۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نارضایتی شدیدی در میان فعالان و ناظران کرد به دلیل ادامه عضوگیری از کودکان زیر سن قانونی توسط گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در مناطق کردنشین سوریه (کردستان سوریه) پدید آمده است.

گروه موسوم به «جوانان انقلابی» اخیراً ده‌ها کودک خردسال کُرد را ربودند تا آنها را در صفوف پ.ک.ک جذب کنند و در میان درخواست‌های والدین این کودکان مبنی بر آزادی آن‌ها، آنها را آزاد کنند.

محمود الو، فعال حقوق بشر، به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: «پ‌ک‌ک این پدیده عجیب را به مبارزات آزادی‌بخش کردستان وارد کرد و از زمان آغاز به کار این جنایات را علیه دوران کودکی مرتکب شده است، زیرا هزاران کودک خردسال را در سوریه، شنگال و مناطق دیگر ربوده است. کاری که طرف انجام می دهد یک استراتژی است و نه خطای گذرا.

وی افزود: “این گروه تروریستی کودکان را از مدارس ربوده و می رباید و آنها را وارد نبردهای سوریه و عراق می کند که در آن صدها تن از این خردسالان کشته و مجروح شدند. پ ک ک هیچ توجهی به جنبه قانونی این موضوع ندارد.

علو خاطرنشان کرد که «کادرهای این گروه از تهدید خانواده‌های کودکان ربوده شده که خواستار آزادی فرزندانشان با دستگیری، تبعید و خیانت هستند، دریغ نمی‌کنند که صدها نمونه در این زمینه وجود دارد».

در حالی که مروان عیدی، سیاستمدار کُرد، در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: «ربودن خردسالان نشانه این است که هرکس بر مناطق ما حکومت می کند از مردم ما یا از مردم ما نیست، با ما بیگانه و حتی یک کرد.»

در همین حال، مهندس جهاد یوسف گفت: “ربودن کودکان زیر سن قانونی یک جنایت سازمان یافته است که با تمام معیارهای حقوق بشری و حقوق بشری محکوم می شود، در حالی که عادل سافوک، فعال سیاسی، ربودن خردسالان و خردسالان را یک اقدام تروریستی بزدلانه باندی می داند.”

علاوه بر این، فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کردند که در آن دختری به نام آیاانا ابراهیم ادریس توسط یک جوان پ‌ک‌ک ربوده شده بود که درخواست بازگشت به خانواده‌اش را نشان می‌داد، اما مسئول جوانان به نام رسانه از بازگرداندن دختر به خانواده‌اش امتناع می‌کند و سعی می‌کند این دختر را متقاعد کند. او بماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین