۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتخابات، انفجارهای اربیل و جنگ رسانه های نزدیک به بارزانی و پ.ک.ک

انتخابات، انفجارهای اربیل و جنگ رسانه های نزدیک به بارزانی و پ.ک.ک

  • ۱۰ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

مدیر گروه رسانه ای روداو، دیدگاه متفاوتی در مورد انفجارهای اربیل دارد و رسانه های نزدیک به پ.ک.ک نیز در مورد درستی نتایج انتخابات اقلیم، شک و شبهه دارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در حالی که گروه های تروریستی القاعده و النصره به عنوان مظنونین اصلی انفجارهای اربیل معرفی شده اند، ریبوار کریم ولی مدیر گروه رسانه ای روداو (گروه مطبوعاتی و تلویزیونی نزدیک به نیچروان بارزانی) با ارائه ی یک تحلیل متفاوت، از دریچه ای دیگر به رویداد اربیل نگریسته است.
ریبوار کریم در مقاله ی تحلیلی خود مدعی شده که شیوه ی انجام عملیات انفجاری در اربیل، هیچ شباهتی به تاکتیک های علمایتی مشابه القاعده در عراق ندارد. وی به این موضوع اشاره کرده که این عملیات با استفاده از تاکتیک های پارتیزانی انجام شده و دلیل اصلی آن نیز، مخالفت با تلاش حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی برای سازماندهی کردهای شمال سوریه است.
در حالی که مدیر گروه رسانه ای نزدیک به بارزانی عملا، سمت و سوی پیکان تردیدهای خود را به سوی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (نزدیک به پ.ک.ک) نشانه گرفته است، رسانه های نزدیک به پ.ک.ک نیز در مورد نتایج انتخابات اقلیم کردستان عراق تحلیل های متفاوتی ارائه داده اند.
فرات نیوز در خصوص این که چرا حزب راهکار دموکراتیک (شاخه ی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق) در انتخابات اخیر تنها سه هزار و چهارصد رای به دست آورده، مدعی شده که این نتیجه غیرواقعی است و آرای حزب مزبور از سوی حزب دموکرات کردستان عراق سوزانده شده و لازم است که انتخابات پارلمان، یک بار دیگر برگزار شود.
جنگ رسانه ای بین حزب دموکرات کردستان عراق، چندی پیش به بهانه ی برگزاری کنگره ی ملی کُرد تا حدودی متوقف شده بود اما پیش از آن، این دو حزب با ارائه ی مقالات، تحلیل ها و بعضا با انتشار برخی اسناد و عکس هایی که اصالت آنهامورد تایید قرار نگرفته بود، نشان دادند که در حوزه ی مسائل سیاسی مربوط به کردهای سوریه، اختلافات بنیادینی با هم دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین