۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد

اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد

  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹
  • ۴۱۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد و از آنجا به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق سفر کرد، شب گذشته در ادامه دیدارهایش با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با تاکید بر حاکمیت ملی عراق، روابط حسنه بین بغداد و اربیل را خواست همیشگی ایران خواند و بر گسترش روابط همه جانبه  تاکید کرد.

مسعود بارزانی هم در این دیدار با اشاره به پیوندهای مستحکم دو ملت ایران و عراق از نقش فراموش نشدنی سردار شهید سلیمانی در شکست داعش یاد و تاکید کرد که اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران تبدیل نخواهد شد.
طرفین همچنین بر گسترش مبادلات تجاری  با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کردند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار نیز با «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل اقتصادی و کنسولی فیمابین گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بدو ورود به اربیل با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار و دو طرف در دو دور گفت‌وگوی جمعی و خصوصی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عراقی و در رأس هیأتی یکشنبه ۲۹ تیر ماه به بغداد سفر کرد، پیش از ورود به اربیل با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس ائتلاف فتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی و همچنین رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *