۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعمال منع آمد و شد شبانه در سنجار عراق برای تعقیب عناصر پ.ک.ک

اعمال منع آمد و شد شبانه در سنجار عراق برای تعقیب عناصر پ.ک.ک

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

مقامات امنیتی عراق در پی تحرکات و حملات عناصر مسلح گروه تروریستی پ ک ک به نیروهای ارتش، منع آمد و شد شبانه در شهر سنجار در استان شمالی نینوا اعمال کردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، در پی تلاش یگان‌های حمایت از سنجار «الیبشه» که وابسته به پ ک ک هستند برای نصب مجسمه یکی از فرماندهان خود در مرکز شهر که طی حملات هوایی ارتش ترکیه کشته شده است، ارتش عراق از اوایل سال جاری میلادی نفوذ و استقرار خود در این شهر را تقویت کرده است.

در همین رابطه، فرماندهی پلیس سنجار شامگاه روز گذشته از اعمال منع آمد و شد شبانه در این شهر خبر داد و افزود: حرکت خودروها و افراد در داخل و خارج از سنجار از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندهی پلیس سنجار در ادامه بر لزوم پایبندی اهالی شهر به دستورالعمل‌ها و خارج نشدن از منازل‌شان به جز در موارد بسیار ضرور به منظور حفظ سلامت خود تاکید کرد.

از سوی دیگر، یک افسر ارشد ارتش عراق در سنجار به العربی الجدید گفت: منع آمد و شد به دنبال تلاش‌های عناصر پ ک ک برای برهم زدن امنیت شهر اعمال شده است به طوری که این عناصر پیشتر شبانه به مراکز ایست و بازرسی حمله می‌کردند و روزها نیز کورکورانه به سمت نیروهای امنیتی شلیک کرده و بمب‌های صوتی در شهر منفجر می کردند.

وی افزود: این تحرکات را برای برهم زدن امنیت سنجار انجام می دادند؛ امری که ارتش را به اعمال منع آمد و شد برای تعقیب عناصر پ ک ک و گروه‌های همکاری‌کننده با آنها به منظور ممانعت از هر گونه اقدام ضدامنیتی سوق داد و اکنون نیروهای ارتش کاملا بر شهر تسلط دارند.

در همین رابطه، «عبدالله شنکالی»، عضو حزب دموکرات کردستان تاکید کرد: شهر سنجار از لحاظ امنیتی بی ثبات است و ثبات آن به اجرای توافق عادی سازی اوضاع در این شهر منوط است.

شنگالی در ادامه دولت بغداد را مسئول اجرای توافق سنجار و اخراج گروه‌های مسلح از آن دانست و گفت: هرگونه اهمال در اجرای این توافق نشانگر ضعف دولت در مقابل قدرت و تاثیر و نفوذ گروه‌های مسلح است.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین ۲۵۰۰ نیروهای امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیروها تضمین خواهد شد به طوری که ۱۰۰۰ تن از این نیروهای امنیتی از اهالی سنجار و ۱۵۰۰ تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در ادامه بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *