۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتباط عامل بمب گذاری ریحانلی با اسد و اوجالان

ارتباط عامل بمب گذاری ریحانلی با اسد و اوجالان

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

مسئولین امنیتی ترکیه رهبران یکی از احزاب چپ ترکیه را به عنوان عامل اصلی انفجارهای ریحانلی معرفی کرده و از ارتباط او با اوجالان و بشار اسد خبر داده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : به نقل از روزنامه ملیت، در حالی که با کشف ۴ جسد دیگر شمار قربانیان انفجارهای پیاپی ریحانلی به ۵۰ کشته و ۱۴۵ مجروح رسیده است، مسئولین امنیتی ترکیه امروز اطلاعات مربوط به عامل اصلی این انفجارها را در اختیار رسانه ها گذاشتند.
میهراچ اونال نام فردی است که در سال ۱۹۷۷ میلادی در ترکیه رهبری یک گروه کمونیستی به نام THKP-C را بر عهده گرفته است که انشعابی از یک گروه چپ بوده و اغلب اعضا و کادرهای برجسته این گروه را اهالی استان هاتای تشکیل داده اند.
اونال از ۳۲ سال پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه قرار گرفته و به سوریه گریخته و در لاذقیه اقامت کرد. همسر وی به نام ملَک از خانواده اسد بوده و در سوریه به عنوان منشی جمیل اسد (از چهره های سیاسی متنفذ سوریه) فعالیت کرده است. میهراچ اونال در سوریه و چند روز پیش از کشتار گسترده ای که در یکی از مناطق روستایی روی داد، در گفتگو با تایمز و بی.بی.سی خود را از مدافعین دولت سوریه اعلام کرده و تحلیل گران آمریکایی از وی به عنوان فرمانده یک گروه دو هزار نفری شبه نظامی به نام المقاومه یاد کرده اند.
مقامات امنیتی ترکیه همچنین از این موضوع خبر داده اند که این فرد در طول دوران اقامت عبدالله اوجالان در سوریه و لبنان به مدت ۱۹ سال با وی ارتباط نزدیک داشته و تصاویر وی در حای که در کنار اوجالان نشسته، در بسیاری از رسانه های ترکیه منتشر شده است و علاوه بر این طی سالیان گذشته همواره در کاخ ریاست جمهوری در دمشق به عنوان یکی از افراد نزدیک به بشار اسد رفت و امد کرده است.
این در حالی است که میهراچ امروز در چند سایت اینترنتی از سوریه این اخبار را تکذیب کرده و اعلام کرده که مسببین رویداد ریحانلی گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه و شورای ائتلاف مخالفین سوری هستند. وی همچنین منکر ارتباط خود با سرویس اطلاعاتی المخابرات سوریه شده است.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرده و گفت:«هیچ تردیدی نداریم که رژیم سوریه سفارش دهنده این حمله تروریستی بوده و با عوامل مزدور خود آن را اجرا کرده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین