۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادامه تحصن مادران علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در دیاربکر

ادامه تحصن مادران علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در دیاربکر

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۷۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اعتراض مادرانی از مناطق مختلف ترکیه که به امید رهایی فرزندان‌شان از دست گروه تروریستی پ.ک.ک از ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در استان دیاربکر تحصن می‌کنند، وارد دویست و هشتاد و پنجمین روز خود شد.

زومرود سلیم، مادر «حمزه» که ۶ سال پیش در ۱۴ سالگی در یوکسک‌اوای استان حکاری از سوی تروریست‌های پ.ک.ک به کوه قندیل ربوده شده است، ماه‌ها است که به همراه چندین خانواده معترض دیگر به تحصن خود ادامه می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنکار آناتولی اظهار داشت: حزب دموکراتیک خلق‌ها فرزندان‌مان را به همان شکلی که به کوه برده است، به ما بازگرداند. بدون پس گرفتن فرزندان‌مان اینجا را ترک نخواهیم کرد.

وی افزود: فرزندان خود آن‌ها در بهترین دانشگاه‌ها درس می‌خوانند. اما فرزندان ما را ربوده به کوه قندیل فرستادند.

این مادر رنج‌دیده خطاب به پسرش گفت: “اگر صدای من را می‌شنوی، بیا تسلیم قانون و دولت شو. آن راه٬ راه تو نیست”.

عمر توکای، پدر «محمت» که ۹ سال پیش در ۱۴ سالگی در استان دیاربکر از سوی تروریست‌های پ.ک.ک فریب داده به کوه قندیل ربوده شده است، ۲۸۵ روز است که به همرای خانواده‌های معترض دیگر به تحصن خود ادامه می‌دهد.

توکای گفت: “بدون پس گرفتن فرزندم اینجا را ترک نخواهم کرد. از سوی دیگر بر اساس کنوانسیون ژنو نباید به دست کودکان سلاح داد اما این گروه تروریستی کودکان ۱۵ ساله را فریب داده به کوه ربود. در سال ۲۰۱۴ نیر تحصن کردم. به نورسل آیدوغان، نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه گفتم٬ حزب دموکراتیک خلق‌ها٬ فرزندان‌مان را به همان شکلی که به کوه برده است، به ما بازگرداند. اما وی گفت که ما فرزندان شما را در آن جا به مدرسه می‌فرستیم. بر این اساس می‌پرسم٬ اگر تو فرزندم را نفرستادی پس از کجا می‌دانی که در آنجا به مدرسه می‌رود؟ از تمام نمایندگان مجلس و پارلمان اروپا می‌خواهیم٬ بیاید با هم فرزندانمان را از دست گروه تروریستی پ.ک.ک و حزب دموکراتیک خلق‌ها نجات دهیم.”

وی خطاب به پسرش گفت: “بیا تسلیم قانون و دولت شو. تاکنون ۱۳ نفر از کوه برگشته‌اند و عید را در کنار خانواده‌های خود سپری کردند. مادر و برادرانت تو را بسیار دوست دارند و دلشان برای تو تنگ شده است.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *