۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا پژاکی بشوم؟

  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۳۰۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : ما قصد نداریم برای کسی تعیین تکلیف کنیم و بگویم به حزب پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) بپیوندد یا خیر؟
در این نوشته تنها می کوشیم به پاره ای از واقعیات اشاره کنیم. آنگاه تصمیم با خود هر فرد است که برای زندگیش تصمیم بگیرد. به پژاک بپیوندد یا نپیوندد.
گروه پژاک دارای دو مشکل مهم در اساسنامه خود است:
۱٫ در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «آزادیخواهی جنسیتی».
به باور گردانندگان اصلی حزب نباید هیچ محدودیتی بین دو جنس زن و مرد در این تشکیلات و در جامعه ایده آل آنها وجود داشته باشد.
اگر کسی کوچکترین آشنایی با قرآن داشته باشد می داند که یکی از دستورات مهم قرآن ممنوعیت اختلاط زن و مرد و لزوم رعایت حجاب است.
گروه پژاک عملا به این دستور صریح اسلام بی اعتناست و از این روست که کردهای مسلمان معتقد (همانند گروه پیشمرگان کرد مسلمان) حاضر به همکاری با این گروه نمی شوند و پژاکی ها را غیرمسلمان می نامند.
۲٫ در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «کنفدرالیسم دمکراتیک خلق کرد»
یکی از برنامه هایی که از سوی اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه به شدت تبلیغ می شود قومیت گرایی است. پان ترکیسم (ترک گرایی), پان عربیسم, پان کردیسم, پان ترکمنیسم, پان بلوچیسم و …
یکی از مهمترین علل موفقیت و پیشرفت مسلمان در قرن های گذشته اتحاد آنها بوده است. برای مسلمانان قومیت اهمیتی نداشت آنچه مهم بود مسلمان بودن بود. کرد و فارس و ترک و لر و بلوچ و عرب و ترکمن و … همه و همه در منطقه خاورمیانه و قفقاز در کنار یکدیگر با اتحاد زندگی می کردند.
البته پیش از ظهور اسلام قومیت گرایی (ماد و پارت و پارس) در ایران وجود داشت اما پس از اسلام این مفاهیم برچیده شد و همه در زیر پرچم حکومت اسلامی (خلفای راشدین و …) با اتحاد زندگی می کردند.
ستعمار انگلیس پس از متلاشی کردن حکومت عثمانی کوشید تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آنان را از پیشرفت بازدارد و همواره آنها را به درگیری بین خود مشغول کند. مهمترین برنامه آنها ایجاد اختلاف قومی (کرد, فارس, عرب و …) و نیز اختلاف مذهبی (شافعی, حنفی, حنبلی, مالکی, شیعه و …) بود.
انگلستان و پس از آن آمریکا کوشیدند تا با تحریک احساسات قومگرایانه اقوام مختلف در خاورمیانه و ایجاد درگیری همیشگی, مسلمانان را از تلاش برای ایجاد آرمانشهر و تمدن پرشکوه اسلامی بازدارند و همواره انان را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند.
براستی آیا اکنون گروه پژاک با تبلیغ کردگرایی دانسته یا نادانسته به خدمت استعمارگران درنیامده است؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین