۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین هشدار پ.ک.ک به اردوغان

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۵۳ بازدید
  • ۰

عناصر مسلح وابسته به گروهک تروریستی پ ک ک و پژاک روز جمعه اخطاریه ای برای دولت ترکیه فرستادند و آن را آخرین فرصت برای برداشتن گام های اساسی از سوی ترکیه به منظور پایان دادن به درگیری های ۳۰ ساله نامیدند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک فاشیسم پ ک ک و پژاک در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شد، آورده است: ما به عنوان یک جنبش، برای آخرین بار به حزب حاکم یعنی حزب عدالت و توسعه هشدار می دهیم که اگر در اسرع وقت برای حل و فصل مسائلی که ملت ما و افکار عمومی تعیین کرده “گام های اساسی” برندارد، روند صلح هیچ پیشرفتی نخواهد داشت و حزب عدالت و توسعه مسؤول آن خواهد بود.

اصلاحات مورد نظر آنان شامل اقداماتی برای بهبود حقوق اقلیت کردنشین؛ و از آن جمله اصلاح قانون مبارزه با تروریسم است که به موجب آن هزاران تن به جرم ارتباط با پ ک ک و آموزش زبان کردی درمدارس زندانی شده اند.

حزب مزبور بار دیگر اعزام کمیته مستقلی از پزشکان برای دیدار و معاینه عبدالله اوجلان رهبر زندانی خویش را خواستار شده است. وی در زندانی در جزیره ایمرالی واقع در جنوب استانبول محبوس است و از مشکلاتی در ناحیه چشم رنج می برد.

پ.ک.ک همچنین دولت ترکیه را به حمایت از گروه هایی که در جنگ با کردهای شمال سوریه دست دارند، متهم نمود. اتهامی که آنکارا آن را رد می کند.

اوجالان و آنکارا به منظور توقف درگیری های جنوب شرق ترکیه که اغلب ساکنانش را کردها تشکیل می دهند و باعث کشته شدن ۴۰ هزار نفر گردیده، در ماه اکتبر گذشته (مهرماه ۹۱) مذاکرات صلح برگزار کرده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین