۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شمال بشیری:دکتر خسرو قبلا کمال شیخ ساده را تهدید به مرگ کرده بود

شمال بشیری:دکتر خسرو قبلا کمال شیخ ساده را تهدید به مرگ کرده بود

  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
  • ۴۹۴ بازدید
  • ۱

اظهارات شمال بشیری در خصوص یکی از اعضای اتحادیه میهنی ،واکنش های غیر متعارف پژاک و سکوت معنادار رسانه های بارزانی همچنان بر گمانه زنی ها در خصوص قتل کمال شیخ ساده تداوم بخشیده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :گمانه زنی در مورد قتل دو تن از عناصر پژاک در اقلیم کردستان عراق ، احزاب مختلف را تحت تاثیر شرایط روانی قرار داده و عکس العمل های قابل توجهی از خود نشان می دهند.
شمال بشیری مسئول سابق روابط خارجی پژاک در مصاحبه با صدای امریکا ، دست اتهام رو بسوی دکتر خسرو گل محمد از اعضای رهبری اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق (YNK) دراز کرده است.
کمال شیخ ساده از اعضای سابق حزب اتحادیه میهنی بوده و پس از جدایی از این حزب به پ ک ک ملحق شده بود. با توجه به اظهارات شمال بشیری کمال شیخ ساده و دکتر خسرو گل محمد اختلافات دیرینه و جدی داشته اند و حتی دکتر خسرو چندین بار کمال شیخ ساده را تهدید به مرگ کرده بود.
اکنون با وجود چنین شواهدی این قتل می تواند در راستای اختلافات شخصی و یا درون حزبی باشد، ولی سکوت اتحادیه میهنی و حزب پارت دمکرات بارزانی ها و از طرفی واکنش های شک برانگیز پژاک همچنان بر گمانه زنی ها تدوام بخشید.
پزاک در خصوص این قتل رفتارهای شک برانگیز و غیر متعارفی انجام می دهد…

تسویه حساب درون حزبی از شیوه های مرسوم و متداول در پژاک بوده و تاکنون چندین تن از فرماندهای عالی‌رتبه‌ی خود را به دلایل مختلف از جمله جدا شدن از گروه و یا سرپیچی از دستورات اوجالان، از بین برد و به قول خود این گروه، بصورت فیزیکی حذف شدند.
افرادی همچون کمال سور، ناصر، کانی یلماز، سیپان روژهلات و … را با اشکال گوناگون از میان برداشت و با آنان تسویه حساب کرده است.

قبل از هرچیز این سؤال مطرح می‌شود که چرا پژاک و پ‌ک‌ک به سرعت وارد میدان شده و خود را نماینده خانواده مقتولین معرفی کرده و مطالبه همراه با اتهام زنی به فضای پیرامون را با سرعت و البته بی دقتی بسیار آغاز می نماید. رسانه های پ.ک.ک و پژاک با تولید پوستر و تبلیغات وسیع به نحوی این روند را آغاز کرده اند که مخاطب احساس می کند آنان از پیش تر آمادگی کار تبلیغاتی را داشته و گرنه چگونه در فاصله یک روز پس از کشته شدن این افراد هم تشخیص می دهند که این ترور چگونه و توسط چه جریانی شکل گرفته و هم در این سطح تبلیغات را آغاز می کنند. البته رسانه های پ.ک،ک در روزهای بعد اتهام انجام این ترور را به مراجع دیگری نیز نسبت می دهند و تناقض گویی هایی نظیر عدم تطابق ساعت ربوده شدن شیخ کمال در بیانیه پژاک با زمانی که پسر وی در مصاحبه با تلویزیون پژاک اعلام میکند و موارد دیگری که بیشتر جنبه جنایی و پلیسی پیدا میکند همگی نشانه هایی از شتابزدگی بدون توجیه پ.ک.ک و پژاک در این مقوله است. البته این تاکتیک‌ در چنین مواقعی از جانب این گروهها استفاده می‌شود.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. اقا چرا این سایت اینجوری سنگینه چرا ایا دلیل خاصی داره ؟؟؟؟؟؟/؟
    هر کی که میاد مطالعه این سایت خدا وکیلی پشیمان میشه همه هم که پزاکی نیستند؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین