۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک مزدور و جاش دولت بغداد

  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۲۸ بازدید
  • ۲

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: تشدید اختلافات میان بارزانی و پ ک ک هر روز ، رنگ و روی جدید به خود گرفته و با ارائه مطالبی چهره سیاسی یکدیگر را تخریب می کنند.
سایت ها و رسانه های وابسته به بارزانی در چند روز گذشته پ ک ک و گروه های وابسته به آن نظیر YPG را به همکاری اطلاعاتی با گروه تکفیری داعش و همچنین عامل اصلی حضور داعش در مناطق کردنشین عراق و اسارات دختران و زنان کُرد ایزدی متهم کرد .
بارزانی ها مدعی هستند ، برای آزادی دختران و زنان ایزدی دربند اسارت داعش ، مبالغ چشمگیری را پرداخت تا آنان را آزاد نمایند ، ولی ” پ ک ک “و “ی پ ک ” در مسیر آزاد سازی ایزدی ها مانع تراشی ،و پس از آزادی دختران ایزدی از دست داعش ،با شایعه فراکنی آزادی اسیرها را در گرو عملیات های اطلاعاتی و نظامی نیروهای خود اعلام می دارند.
بارزانی ها در راستای تداوم تخریب و جنگ رسانه ای بر علیه پ ک ک ، این فرقه تروریستی را مزدور و جاش دولت بغداد معرفی کرده اند.
سایت خلک از سایت های وابسته به بارزانی در این خصوص اعلام میدارد: نیروهای پ ک ک دختران و زنان ایزدی را به عنوان نیروهای نظامی در اختیار حشدالشعبی و دولت مرکزی عراق قرار می دهد.
بارزانی ها این رفتار پ ک ک را نوعی بی غیرتی خوانده و اعلام می کنند: پ ک ک اگر غیرت داشت دختران و زنان کُرد را بعنوان کنیز و برده در خدمت نیروهای بغداد و حشدالشعبی قرار نمی داد ولی ماهیت مزدوری و جاشی پ ک ک سبب چنین رفتار از سوی پ ک ک شده است.
بارزانی ها عضویت دختران ایزدی در نیروهای مردمی و یا دولت بغداد را نوعی خیانت به مردم کُرد خوانده و پ ک ک را عامل این حرکت از سوی کُردهای ایزدی می داند.
تحلیل گران و سیاستمدران اقلیم کردستان عراق بر این باورند که پ ک ک بدلیل جنگ با ترکیه و عدم مقبولیت و جایگاه مردمی در میان کُردها در آستانه فروپاشی قرار گرفته و شرایط نابسمانی را سپری می نماید ، بنابراین برای رهایی از این بحران دختران ایزدی کُرد را به نیروهای مردمی و دولت عراق اعزام تا از حمایت های آنان برخوردار شوند.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. یه سوال : نویسنده ی این مطالب ترکه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین