۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیه: جنگ علیه پ.ک.ک ضرب الاجل ندارد

  • ۲۲ دی ۱۳۹۴
  • ۲۰۴ بازدید
  • ۱
نخست وزیر ترکیه تعیین هرگونه ضرب الاجل برای خاتمه یافتن عملیات نظامی فعلی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان را در جنوب شرقی کشور رد کرد و عنوان کرد، چنین ضرب الأجلی تنها در صورتی تعیین خواهد شد که “خشونت و کشتار” خاتمه یابد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، به نوشته روزنامه حریت، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در اختتامیه مجمع دو روزه حزب عدالت و توسعه در این باره گفت: ما در حال تجربه دورانی هستیم که باید وحدت و همبستگی ترکیه را پیش از هر زمانی حفظ کنیم. افراد و گروه‌هایی هستند که منتظر یک اشتباه ترکیه‌اند. با خواست خدا ما چنین سناریوهایی را خنثی می‌کنیم.
داووداوغلو ادامه داد: هیچ کس نباید با تعیین تاریخ و ضرب الاجل زمان را مهندسی کند.
وی افزود: ما شب‌ها و روزها کار می‌کنیم تا با موفقیت این عملیات را در زودترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم. ما ضرب الأجل را نه با زمان بلکه با دستیابی به اهدافمان تعیین کرده‌ایم. ما به اجرای حملات ضد تروریستی خود در ابعادی وسیع تا زمانی ادامه می‌دهیم که تمامی خیابان‌هایمان برای تردد شهروندان امن باشند. هیچ کس نباید فکر کند که این عملیات دموکراسی خواهانه متوقف می‌شود.
درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان پ ک ک در تابستان ۲۰۱۵ مجددا آغاز شد و روند صلح شکننده‌ بین دو گروه را نیز متوقف کرد.
طی این عملیات نظامی و حکومت نظامی که از اوایل دسامبر ۲۰۱۵ در مناطق درگیر اعمال شده به گزارش آمارهای ستاد کل ارتش ترکیه در مجموع ۴۴۸ شبه نظامی در شهرهای جیزیره، سیلوپی و دیاربکر کشته شده‌اند.
همچنین طی چند روز گذشته بنیاد حقوق بشر ترکیه اعلام کرد، ۳۲ کودک، ۲۹ زن و ۲۴ سالمند بین قربانیان حملات مناطق مذکور هستند.
در گزارشی که ۱۰ ژانویه توسط روزنامه خبر ترک منتشر شد، منابع بی‌نام به نقل از داووداوغلو گفته‌اند: عملیات طی هفته آتی کامل شده و ممنوعیت‌ها برداشته می‌شوند.
با این حال اما نخست وزیر ترکیه در سخنرانی اختتامیه مجمع حزبش تاکید کرد که هیچ ضرب الاجلی برای این عملیات تعیین نشده است.
نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهاراتش ضمن تاکید بر اقدام دولت به حقوق شهروندان بدون توجه به ترک یا کرد بودن آنها عنوان کرد: اگر خدا بخواهد در کنار ملتمان و شهروندانمان در منطقه ما کاری را که آغاز کرده‌ایم به پایان می‌رسانیم. دیر یا زود ما موفق خواهیم شد. کسانی که برای شرایط ما سناریوهای وحشتناکی تعریف می‌کنند یا کسانی که انسان‌ها را سلاخی کرده و به کودکان سلاح می‌دهند نخواهند توانست بین ما و شهروندانمان قرار گیرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با کسی که تفرقه را با بحث ترک و کرد در کشورمان ایجاد می‌کند، نخواهیم بود. کسانی که این روزها را با دهه ۱۹۹۰ مقایسه می‌کنند باید بدانند که ما بین مردم و تروریست‌ها تفاوت قائلیم و در شدیدترین شکل با تروریست‌ها مبارزه خواهیم کرد.
قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. لعنت بر کورد تروریست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین