۱۸ شهریور ۱۴۰۳

بازی تبلیغاتی وضعیت اوجالان توسط پ.ک.ک برای فریب کُردها!

  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳
  • ۷۴ بازدید
  • ۰

بسه هوزات، سرکرده مشترک گروه تروریستی ک.ج.ک/پ.ک.ک در مصاحبه با رسانه تروریستی گفته است«ما رهبری خود را موضوع معامله قرار نخواهیم داد».

بسه هوزات در حالی راجع به اوجالان اظهار نظر می کند که از ابتدا پ.ک.ک و اوجالان خود در نتیجه یک معامله پدید آمده اند.اهداف پشت پرده تاسیس ابتدا توسط میت ترکیه طرح ریزی شد که مهمترین فاکتور در شکل گیری پ.ک.ک گماشتن افراد علوی بود که در ظاهر وانمود می کنند که خواهان سوسیالیسم هستند و از طرفی نیز ناسیونالیسم کردی را رد و با آن مخالفت می کنند.

بسه هوزات اصالتا از کردهای علوی در استان تونجلی می باشد. کردهای علوی در هسته مرکزی پ.ک.ک جایگاه دارند. در واقع انها هسته اصلی مدیریت پ.ک.ک هستند و طبق برنامه های از پیش طراحی شده از طرف میت گام برمی دارند و دشمنی واضح آنها با بارزانی و حزب دمکرات کردستان عراق برهمه نمایان است. آنها در حقیقت با دشمنی آشکارشان با موضع حکومت اقلیم کردستان و به ویژه حزب دمکرات کردستان عراق بهانه ای بدست دولت ترکیه می دهند تا اینکه آنها را مجبور به تصاحب کردستان عراق کنند که امروزه نیز ارتش ترکیه در بیشتر جاها با بهانه پ ک ک مستقر شده است. کردهای علوی در درون سازمان پ.ک.ک نقش مهمی دارند. از جمله مصطفی کاراسو، رضا آلتون، بسه هوزات، جمیل بایک و … .

آنها در بعد خط مشی ایدئولوژیک پ.ک.ک را آنچه که میت می خواهد هدایت می کنند. مسئله اوجالان در حقیقت تنها به  جنبه رسانه ای ختم شده و گرنه هماهنگی اوجالان با میت کاملا مشخص است. زیرا شرایط زندگی اوجالان کاملا در کنترل دولت است و ماجراجویی های عده ای از فرماندهان در پ ک ک سبب شده است که اوجالان در تنگنا قرار بگیرد. زیرا اوجالان بارها گفته بود عده ای در پ ک ک می خواهند با کشتن تنها موقعیتشان را حفظ کنند و آنها مانند وان پیل بر خون جوانان تغذیه می کنند.

آنچه که در مثلث پ ک ک – میت و اوجالان می گذرد یک معامله از پیش طراحی شده است. بهانه دادن به ارتش ترکیه برای آمدن به کردستان عراق و کردستان سوریه و واگذاری مناطقی در کردستان ترکیه که قبلا در اختیار پ ک ک بود و عقب نشینی سیستماتیک پ ک ک خود طرحی است که توسط علوی ها و میت برنامه ریزی شده است. گفته بسه هوزات راجع به ”  «ما رهبری خود را موضوع معامله قرار نخواهیم داد»صرفا یک بازی تبلیغاتی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین