۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پروین بولدان: شرایط برای صدور بیانیه مشترک مساعد نیست/ تنها مانع روند مذاکرات بسته جدید امنیتی است

پروین بولدان: شرایط برای صدور بیانیه مشترک مساعد نیست/ تنها مانع روند مذاکرات بسته جدید امنیتی است

  • ۲ اسفند ۱۳۹۳
  • ۵۱۰ بازدید
  • ۰
رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه اعلام کرد تا زمانی که بسته امنیتی توسط دولت ترکیه پیگیری شود، امکان ادامه مذاکرات صلح و صدور بیانیه مشترک وجود ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، پروین بولدان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه و عضو هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح در اظهاراتی به ارزیابی روند مذاکرات پرداخته و اعلام کرد: روند مذاکرات با توجه به مطرح شدن بسته جدید امنیتی در مجلس ترکیه به موانع جدی برخورد کرده است. پیشرفت روند مذاکرات با توجه به بسته جدید امنیتی به مشکلات بسیار برخورد خواهد کرد که دلیل آن را باید از حزب عدالت و توسعه جویا شد. از یک طرف خواستار صلح و دموکراسی هستیم با توجه به این خواسته و در چارچوب روند مذاکرات باید بسته دموکراسی وصلح در مجلس مطرح شود؛ به جای آن طرحی به مجلس ارائه شده است که هدف آن صرفا ایجاد دیکتاتوری است. هر دو این مسئله (روند مذاکرات و بسته جدید امنیتی) چگونه در کنار هم پیشرفت خواهد کرد؟ توضیح آن بسیار سخت است. ما نیز منتظر جواب حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه در این خصوص هستیم که قصد دارد چگونه این دو موضوع را هدایت کند؟
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این موضوع که در شرایط موجود امکان صدور بیانیه مشترک توسط هیئت امرالی و حکومت ترکیه بسیار سخت به نظر می رسد؛ افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در مجلس ترکیه گمان نکنم که بتوان بیانیه مشترکی در خصوص روند مذاکرات منتشر کنیم. در این خصوص تلاش های ما ادامه دارد ولی در شرایط کنونی زمینه آن وجود ندارد.
بولدان با تاکید بر این که تنها مانع روند مذاکرات، طرح جدید امنیتی است، گفت: هنوز هیئت ناظر تشکیل نشده است.  وضعیت محکومان مورد نظر در زندان امرالی و تغییروضعیت آنان مشخص نشده است. یک سری اقدامات حیاتی وجود دارد که هیچ کدام انجام نگرفته است. این مسائل را باید از هیئت حکومتی سوال کرد، وما منتظر اظهارات حکومت ترکیه هستیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *