۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۵ بیمار زندانی پ.ک.ک آزاد خواهند شد

  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه در راستای اجرای توافقات اخیر با کردها، ۴۵ بیمار زندانی پ.ک.ک را از زندان آزاد خواهد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، روند مذاکرات صلح ترکیه بعد از بیانیه مشترک اخیر سرعت گرفته است. با انتقال منشی های عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک به زندان امرالی امیدواری ها برای رسیدن به نتیجه نهایی بیشتر شده است. در این راستا هیئت حکومتی اعلام کرده است: حکومت ترکیه برای آزادی محکومین بیمار کنگره جوامع کرد/ پ.ک.ک، یک قدم مهم دیگر برخواهد داشت و ۴۵ محکوم بیمار کنگره جوامع کرد از زندان آزاد شده و به خانه هایشان منتقل خواهند شد.
بر اساس اخبار منتشر شده از منابع حکومتی ترکیه، این افراد باقی مانده جرم خود را در حبس خانگی سپری خواهند کرد. برای این که این آزادی ها صورت بگیرد دستور ویژه ای به وزارت دادگستری صادر شده است که بر اساس آن تا ۲۱ مارس (عید نوروز ۲۰۱۵) تمام این ۴۵ نفر آزاد خواهند شد. این ۴۵ نفر شامل بیمارانی هستند که در زندان به تنهایی امکان ادامه حیات ندارند و نیاز به کمک دیگران دارند.
همچنین در این خبر آمده است: مذاکرات و تلاش های مشترک هیئت امرالی و هیئت حکومتی در چارچوب روند مذاکرات همچنان ادامه دارد. در خصوص هیئت ناظر نیز مذاکرات همچنان ادامه دارد. حزب دموکراتیک خلق ها اسامی مورد نظر خود را به کوه قندیل و زندان امرالی نیز فرستاده است که در صورت توافقات حاصل شده در زمان کوتاهی هیئت ناظر نیز به صورت قطعی تشکیل خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین