۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۳ شرط AKP برای وارد شدن به حکومت ائتلافی

۳ شرط AKP برای وارد شدن به حکومت ائتلافی

  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۶۴ بازدید
  • ۰

سران حزب عدالت و توسعه سه شرط برای ائتلاف با سه حزب دیگر را در جلسه ای رسمی اعلام کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، احمد داوود اوغلو، رئیس حزب عدالت و توسعه در جلسه ای مهم با هیئت وزیران و اعضای حزب عدالت و توسعه نقشه راه حکومت ائتلافی را تعیین کرد. در این جلسه حزب عدالت و توسعه ۳ شرط خود برای حکومت ائتلافی را تعیین کرد. این ۳ شرط عبارتند از:
۱)اجازه کار به ساختارهای موازی گر داده نخواهد شد: ۲۵ – ۱۷ دسامبر تلاش برای کودتا صورت گرفته بود. ساختارهای موازی گر تا داخل دولت نفوذ کرده بودند. شورای امنیت ملی مسئله ساختارهای موازی گر را به عنوان “تهدید امنیت ملی” به حساب می آورد. خیانت های صورت گرفته فراموش نخواهد شد و به شبکه ی خائن به وطن اجازه فعالیت داده نخواهد شد. حکومت ائتلافی به هر صورت که تشکیل شود رسیدگی به جرایم ساختارهای موازی گر ادامه پیدا کرده و بیرون از دستور کار حکومت قرار نخواهد گرفت.
۲)روند مذاکرات صلح تداوم پیدا خواهد کرد: حزب عدالت و توسعه حتی با در نظر گرفتن کاهش آراء در انتخابات باز هم از روند مذاکرات حمایت کرده است. نتایج صندوق های انتخاباتی تداوم روند مذاکرات را نشان داده است. نقشه راهی که در روند مذاکرات صلح طراحی شده ادامه پیدا خواهد کرد و از خطاهای گذشته درس گرفته خواهد شد. به پ.ک.ک برای استفاده از نتایج انتخابات و افزایش فعالیت در شرق و جنوب شرق ترکیه با سوء استفاده از نتایج انتخابات اجازه داده نخواهد شد.
۳)مشروعیت رجب طیب اردوغان جای هیچ بحثی نخواهد داشت: احزاب اپوزیسیون قبل از وارد شدن به حکومت ائتلافی مشروعیت رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه را قبول کرده و در خصوص اختیارات ایشان به هیچ عنوان وارد بحث و گفتگو نخواهند شد. رجب طیب اردوغان اولین رئیس جمهور منتخب ملت ترکیه است که با ۵۲ درصد آراء رئیس جمهور این کشور شده است. بنابراین مشروعیت ایشان در داخل حکومت ائتلافی از جانب احزاب اپوزیسیون به هیچ عنوان طرح نخواهد شد. وارد کردن مشروعیت اردوغان به انتخابات ۷ ژوئن را به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین