۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۲۰۰ کودک ایزدی گرفتار در پ ک ک

  • ۷ بهمن ۱۳۹۵
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

پ ک ک بیش از ۲۰۰ کودک ایزدی را ربوده و از کشور عراق خارج کرده تا آنان نتواند از گروه متواری شوند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خبات پرس ،بنا به آمار رسمی منتشره از سوی  نیروهای آسایش و پیشمرگ ها در شنگال پ ک ک  بیش ۲۰۰ کودک ایزدی را ربوده و به خارج از کشور عراق انتقال داده است. همچنین۱۷نفر هم در مناطق تحت نفوذ پ ک ک به قتل رسیده اند.. خانواده های ایزدیها اعلام کرده اند به علت ترس ربایش فرزندانشان از سوی  پ ک ک نمی توانند به مناطق مسکونی خود بازگرده اند.
قاسم شنو مسئول آسایش شنگال نیز اعلام داشت :” از زمانی که پ ک ک به شنگال آمده ،تاکنون بیش از ۲۰۰دختر و پسر زیر هیجده سال کردهای ایزدی را ربوده  و از این ۲۰۰نفری که با خود برده اند تعدادی را به قندیل فرستاده اند و تعدادی را هم به کردستان سوریه اعزام کرده است ، پ ک ک با این هدف که خانواده ها نتوانند فرزندان خود را ملاقات و همچنین کودکان در دام گرفتار شده بدلیل دوری و عدم آشنایی نتوانند از گروه متواری شوند.
قاسم شنو همچنین اظهار داشت :” تاکنون توانستیم تعدادی از بچه ها را نجات دهیم ،عده اندکی موفق به فرار از گروه شده بوده اند ولی هنوز  تعداید بیشتر از انها در گروه بوده و هیچ گونه خبری از آنان نداریم.
هدف ما نجات تمامی  کوکان ایزدی گرفتار در دام پ ک ک است  اما پ ک ک انها را به خارج از عراق می فرستد و انها هم نمی توانند بعلت عدم شناخت فرار کنند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین