۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک عضو AKP: پ.ک.ک باید از ساختار دهه ۹۰ میلادی خود خارج شود/ پیام صلح HDP با اهمیت است

یک عضو AKP: پ.ک.ک باید از ساختار دهه ۹۰ میلادی خود خارج شود/ پیام صلح HDP با اهمیت است

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک باید ساختار، ایدئولوژی و استراتژی های دهه ۹۰ میلادی خود را ترک کرده و از آن دوران خارج شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTurk، عبدالله الرحمان کرد، نماینده سابق شهر دریابکر در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه و از اعضای کنونی انجمن “فرزانگان” در روند مذاکرات صلح طی اظهاراتی عنوان کرد: با بررسی هایی که در مناطق کردنشین ترکیه و درگیری های موجود صورت داده ام اول از همه باید عنوان کنم که در این جنگ پیروزی وجود نخواهد داشت. تمام طرف ها با دانستن این واقعیت در حال قتل و کشتار طرف دیگر است. نه ارتش خواهد توانست با استفاده از سلاح پ.ک.ک را از بین ببرد و نه پ.ک.ک خواهد توانست با استفاده از سلاح حتی یک روستا را تصرف کند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اگر ترک ها و کردهای ترکیه تنها در این مقوله درگیر بودند می توانستند مشکلات خود را خود حل و فصل کنند. ولی طرف های بسیار زیادی در مسئله کردهای ترکیه وجود دارند که حل و فصل این مشکل بزرگ را سخت کرده است. ولی نباید با تمام این تفاسیر نا امید شد. زیرا ملت ترکیه طرفدار جنگ نیستند. مردم کرد ترکیه عصبانی هستند. این عصبانیت هم متوجه حزب عدالت و توسعه و هم متوجه پ.ک.ک است. پ.ک.ک در حال حاضر آماده خاتمه دادن به درگیری ها است. شاید این برای اولین بار در تاریخ پ.ک.ک باشد که خواهان خاتمه دادن به درگیری ها است ولی برای این که نتیجه بگیرد باید ساختار، ایدئولوژی و استراتژی های دهه ۹۰ میلادی خود را ترک کرده و از آن دوران خارج شود. اگر پ.ک.ک آشکارا عنوان کند که به مبارزات مسلحانه خود پایان داده و به بیرون از مرزهای ترکیه عقب نشینی خواهد کرد در مقابل گلوله ای که به سوی آنان نشانه رود من خود خواهم ایستاد.

عبدالرحمان کرد در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از سیاست های دولت ترکیه که حزب دموکراتیک خلق ها را مساوی با پ.ک.ک می دانند عنوان کرد: پیام های صلحی که از حزب دموکراتیک خلق ها صادر می شود دارای اهمیت فراوانی است که باید جدی گرفته شود. به حاشیه کشاندن حزب دموکراتیک خلق ها در مسائل سیاسی ترکیه کار اشتباهی است. سخنان صلاح الدین دمیرتاش با هر هدفی که ایراد شود اگر درست باشد باید مورد قبول واقع شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین