۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یک روزنامه عربی: با حرکت ارتش ترکیه، پ.ک.ک چندین منطقه را به ارتش ترکیه واگذار کرد

یک روزنامه عربی: با حرکت ارتش ترکیه، پ.ک.ک چندین منطقه را به ارتش ترکیه واگذار کرد

  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳
  • ۱۳۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: یک روزنامه عربی فاش کرد که با آغاز حرکت ارتش ترکیه در چند روز اخیر، گروه تروریستی کارگران کردستان (پ ک ک) برخی از مواضع خود را که قبلا در مرز استان دهوک قرار داشت، جابجا کرده است. یکی از ناظران گزارش می دهد که پ.ک.ک منطقه به منطقه را به ترکیه تحویل می دهد.

روزنامه العربی الجدید با انتشار گزارشی از تحرکات ارتش ترکیه در داخل مرزهای اقلیم کردستان خبر داده است که طی ساعات گذشته نیروهای ترکیه در بیش از یک منطقه مرزی استان دهوک مستقر شده اند. به مردم این پیام را داده اند که از آن مکان ها و مواضعی که عناصر پ.ک.ک در آن حضور داشتند، دوری کنند.

این روزنامه می‌گوید: «شاهدان تاکید کرده‌اند که نیروهای ترکیه با سلاح‌های سنگین به روستاهای شمال شهر دهوک رسیده‌اند، اما با ملایمت به غیرنظامیان نزدیک شده‌اند. همچنان باشنده گان این ولسوالی خاطرنشان کرده اند که پ.ک.ک به برخی از مواضعی که برای مدتی اشغال کرده بود به ویژه در آمدی، زاپ و گاره عقب نشینی کرده است.

بر اساس اخبار روزنامه العربی، پ.ک.ک در برابر ارتش ترکیه عقب نشینی نکرده است، بلکه منطقه وسیعی را به ارتش ترکیه واگذار کرده و تنها در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴ ارتش ۷ روستا را به طور کامل تصرف کرده است.

در همین رابطه، بختوار سپان، حقوقدان و ناظر سیاسی به پایگاه خبری بانیوز گفت که قصد پ.ک.ک واگذاری ولسوالی ها به ترکیه است! زمانی که آن جنبش شکل گرفت، ارتش ترکیه در بسیاری از مناطق ترکیه حضور نداشت، اما پ.ک.ک آن ارتش را به همه مناطق رساند و سپس پ.ک.ک باعث شد ترکیه و نیروهایش به عفرین و بسیاری از مناطق سوریه بروند، اکنون. اگر پ.ک.ک در مناطق اقلیم کردستان نباشد، ارتش ترکیه نیز آنجا نخواهد بود.

وی همچنین گفت: پ.ک.ک این روزها با یک گلوله چندین روستا را برای ارتش ترکیه ویران کرده است، در زمانی که یک نیروی کرد می خواست به آن مناطق برود، پ.ک.ک آماده کشتن صدها نفر بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین