۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک روزنامه ترکیه فاش ساخت: حزب حرکت ملی در گذشته با پ.ک.ک مذاکره کرده است

یک روزنامه ترکیه فاش ساخت: حزب حرکت ملی در گذشته با پ.ک.ک مذاکره کرده است

  • ۵ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

امید اوزداغ، از سیاستمداران معروف حزب حرکت ملی ترکیه دو بار با نمایندگان پ.ک.ک دیدار کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، بر اساس اسناد منتشر شده در روزنامه Yeni Söz ترکیه، امید اوزداغ، از سیاستمداران معروف حزب حرکت ملی ترکیه و نامزد شهر غازی عنتاب در انتخابات پارلمان ترکیه از این حزب سال ۱۹۹۷ در کشور ایالات متحده آمریکا و سال ۲۰۰۲ میلادی در آنکارا دفتر مرکزی حزب حرکت حرکت ملی ترکیه با نمایندگان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دیدار کرده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه مذکور، در تاریخ هایی که ذکر شده است مدارکی محرمانه – فوری به مقام نخست وزیری ترکیه، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه و دبیرکل شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) فرستاده شده است که بر اساس این مدارک مراد قاراییلان، رئیس وقت شورای فرماندهی پ.ک.ک از امید اوزداغ دعوت به عمل آورده است تا به کوه قندیل سفر کند. همچنین شاخه اروپایی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز از امید اوزداغ دعوت به عمل می آورد تا به اروپا سفر کرده و با آنان دیدار کند.
علاوه بر این، بر اساس اطلاعات منتشر شده در این مدارک، امید اوزداغ با شخصی به نام “عرفان گولر” که عضو پ.ک.ک بوده و در زندان به سر برده است، پس از آزادسازی در دفتر حزب حرکت ملی ترکیه دیدار می کند. در این دیدار خواسته های متقابل حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حزب حرکت ملی ترکیه در میان گذاشته شده است. گولر در این دیدار به اوزداغ تاکید می کند که پ.ک.ک به غیر از سیستم فدراسیون “خودمختاری” موضوع دیگری را قبول نخواهد کرد. اوزداغ نیز در این جلسه عنوان می کند ضمانت آن را می کنم که خواسته های پ.ک.ک را به افراد بلند پایه حکومتی انتقال خواهم داد. اوزداغ ضمن درخواست این که دیدارها ادامه داشته باشد عنوان می کند درخواست خودمختاری پنهان نگه داشته شود.
لازم به ذکر است، حزب حرکت ملی ترکیه تا کنون در خصوص این اخبار منتشر شده در خبرگزاری های ترکیه موضعی اتخاذ نکرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین