۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یکی از اعضای داعش در کردستان سوریه: میت در گری سپی برای داعش سلاح ارسال می کند

یکی از اعضای داعش در کردستان سوریه: میت در گری سپی برای داعش سلاح ارسال می کند

  • ۶ آبان ۱۳۹۴
  • ۲۸۱ بازدید
  • ۰

یک شاهد عینی که توسط نیرو های YPG/YPJ به اسارت در آمده از همکاری نظامی و تسلیحاتی میت با داعش در مرز گری سپی خبر می دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از هاوار نیوز، یکی از اعضای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که در جریان عملیات گری سپی (تل ابیض) توسط یگان های مدافع خلق (YPG) و یگان های مدافع زنان (YPJ) به اسارت گرفته شده بود، از همکاری حکومت ترکیه با داعش خبر داد.
م. ه‍. از اعضای سوری داعش که هم اینک در کردستان سوریه زندانی است، در اعترافات خود از همکاری های میان داعش و سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در مرز میان گری سپی و آقچه قلعه در استان اورفا پرده برداشت. م. ه‍. گفت میت برای آنها اسلحه و مهمات به مرز می آورد و آمبولانس های ترکیه مجروحین داعش را به بیمارستان های ترکیه منتقل می کردند. م. ه‍ در گفتگو با آژانس خبری فرات گفت مسیر میان رقه و اورفا و انتقال اسلحه و مهمات از گری سپی می گذشت.
وی در ادامه اظهار کرد که خانواده اش نخست با داعش مخالف بوده اند اما پس از آنکه وی را اسیر کرده و مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار می دهند و خود و خانواده اش را به مرگ تهدید می کنند، ناچار شده همکاری با آنها را بپذیرد.
این عضو زندانی داعش که شکنجه های فیزیکی و روانی فراوانی تحمل کرده بود پس از قبول همکاری تحت آموزش قرار گرفته و پس از دو ماه روانۀ گری سپی شده بود.
م. ه‍ تأکید کرد که شاهد حمایت مداوم نظامی و لجستیکی میت از داعش بوده است. وی گفت که آمبولانس هایی همیشه در مرز ترکیه آماده بودند که در صورت مجروح شدن اعضای داعش آنها را به بیمارستان های اورفا و عنتاب منتقل کنند. عضو اسیر داعش این را نیز گفت که کمک های حکومت ترکیه معمولاً به نام کمک های انسان دوستانه ارسال می شدند و در کامیون هایی که مملو از مواد غذایی بودند به دست آنها می رسیدند. اغلب این کامیون ها به نام یک سازمان خیریه که IHH نامیده می شود، روانه می شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین