۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یلدریم: پ.ک.ک، ۱۰ میلیارد لیر به ترکیه ضرر زده است

یلدریم: پ.ک.ک، ۱۰ میلیارد لیر به ترکیه ضرر زده است

  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
  • ۳۶۵ بازدید
  • ۰

بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که گروه تروریستی پ.ک.ک، ۱۰ میلیارد لیر به اقتصاد ترکیه ضرر زده است که جبران آن سه سال زمان نیاز دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ،بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه طی سخنانی در کاخ نخست وزیری به مناسبت صدمین روز آغاز کابینه شصت و پنجم، با اشاره به خسارات فراوان گروه تروریستی پ.ک.ک به کشور، گفت: “آسیب مالی ناشی از اقدامات گروه تروریستی پ.ک.ک زیاد است. با حفر خندق ها در جنوب شرق ترکیه، صدمه زیادی هم به مردم منطقه هم به نیروهای امنیتی رسیده است. خسارات ناشی از وجود این خائنان، ۱۰ میلیارد لیر است. برای جبران آن به سه سال زمان نیاز خواهیم داشت”.

وی افزود: “۲۵ خودروی مسروقه در بخش لیجه از شهرستان دیاربکر کشف کرده ایم. تروریست ها قصد داشتند این خودروها را بمب گذاری و برای اقدامات خود استفاده کنند. در حال حاضر ۹۱۰ دستگاه خودرو در سراسر کشور سرقت شده است که نیروهای امنیتی پیگیری و اقدامات لازم را در مورد آن ها انجام می دهند”.

نخست وزیر ترکیه به کشف و ضبط ۴۰ تن انواع مواد مخدر در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی علیه گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک در مناطق شرقی کشور به ویژه در دیاربکر، سیرت و شرناق اشاره کرد و ادامه داد: “این مقدار از مواد مخدر را گروه تروریستی چه می‌کند؟ فکر نکنم همه را خودشان مصرف کنند. هدف آن ها آلوده کردن مردم و کودکان به این مواد است. حتی این مواد را به اروپا می‌فرستند و مردم آن منطقه را نیز آلوده می‌کنند. تعجب می‌کنم این اروپایی ها کی می خواهند متوجه این گروه تروریستی شوند. به گروه تروریستی پ.ک.ک اجازه برگزاری نمایشگاه در اروپا را میدهند، در حالی که این گروه مردم آن جا را آلوده به مواد مخدر می‌کند”.

یلدریم ضمن بیان اینکه ترکیه ۱۰۰ روز بسیار فعالی را پشت سر گذاشت، گفت: “ترکیه در ۱۵ ژوئیه با یک کودتای پست که کسی تصورش را هم نمی کرد مواجه شد. گروه خشن و تروریستی فتو که سال ها در سکوت، دولت را اشغال کرده بود نهایتا در این روز چهره واقعی خود را نشان داد. رئیس جمهورمان سالهاست که توجهات را به سوی این خطر معطوف می کند و این اتفاق نشان می دهد که چقدر حق با ایشان بوده است. مردم به بهای جان خود این کودتای خائنانه را دفع کردند و کودتا شکست خورد”.

نخست وزیر ترکیه برای اسلام کریموف، رئیس جمهور ازبکستان نیز از خداوند آرزوی رحمت و با مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین