۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یالچین آکدوغان: “خودمختاری دموکراتیک” در اساسنامه HDP به معنی تجزیه مناطق کردنشین ترکیه است

یالچین آکدوغان: “خودمختاری دموکراتیک” در اساسنامه HDP به معنی تجزیه مناطق کردنشین ترکیه است

  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

معاون نخست وزیر ترکیه در سخنانی تاکیدکرد که وجود کلمه خودمختاری دموکراتیک در اساسنامه حزب دموکراتیک خلق ها به معنی جداکردن مناطق کردنشین از ترکیه است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با اشاره به روند مذاکرات صلح ترکیه عنوان کرد: دیدار ما با هیئت حزب دموکراتیک خلق ها یک اتفاق نیست. ما همواره با آنان دیدار می کنیم. امروز نیز در مجلس با هم دیدار داشتیم. ما به عنوان دوستان نزدیک به هم با یکدیگر دیدارهایی داریم و این دیدارها بسیار فشرده تر از آن چیزی است که در رسانه ها منتشر می شود. به هیچ عنوان قطع روابط هیئت امرالی با هیئت حکومتی در روند مذاکرات مطرح نیست.

وی افزود: در هیچ جای ترکیه به هیچ کس اجازه داده نمی شود تا در سایه سلاح تبلیغات انتخاباتی انجام داده و امنیت انتخابات را مختل کنند. توطئه ای که در درگیری استان آگری از آن سخن به میان می آید اتخاذ تدابیر امنیتی توسط ارتش ترکیه برای حفاظت از مرزهای خود نبود، توطئه ورود مسلحانه نظامیان پ.ک.ک به داخل شهر بود.

آکدوغان در خصوص ورود حزب دموکراتیک خلق ها به مجلس ترکیه گفت: این حزب تنها برای به دست آوردن حدنصاب ۱۰ درصدی انتخابات در منطقه کردنشین ترکیه فعالیت ندارد. هدف اصلی آنان به دست آوردن رأی مناسب در متروپل های ترکیه و آرای خارج از کشور ترکیه است. ولی در واقع این حزب غیر از مناطق کردنشین و کردهای ترکیه از جانب هیچ اقلیتی حمایت نمی شود.

وی تاکید کرد: اساسنامه انتخاباتی این حزب را همه مشاهده کردند. در این اساسنامه ۸ بار کلمه “کُرد” تکرار شده است. علاوه بر این وجود خودمختاری دموکراتیک در اساسنامه حزب دموکراتیک خلق ها به هیچ عنوان به معنی افزایش اختیارات برای مدیریت های محلی نیست. وجود دموکراسی در آن اصطلاح برای فریب افکار عمومی ترکیه گنجانده شده است. منظور آنان از اصطلاح “خودمختاری دموکراتیک” جدا کردن بخش کردنشین ترکیه از این کشور است. با این تفکر این حزب به حزبی سراسری در ترکیه تبدیل نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *