۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گزارش سازمان ملل نشان می دهد که ده ها کودک به زور توسط تروریست های پ.ک.ک و پژاک به خدمت گرفته شده اند

گزارش سازمان ملل نشان می دهد که ده ها کودک به زور توسط تروریست های پ.ک.ک و پژاک به خدمت گرفته شده اند

  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
  • ۹۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: جدیدترین گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که شیوه استخدام اجباری کودکان هنوز در گروه تروریستی پ‌ک‌ک رواج دارد. این گزارش نشان می دهد که شاخه سوری پ.ک.ک، YPG و دیگر نهادهای وابسته به این گروه تروریستی سال گذشته ۲۳۱ کودک را به زور به خدمت گرفتند. PKK/YPG همچنین بیش از ۸۰۰ کودک از جمله اتباع خارجی را تا پایان سال ۲۰۲۳ در سوریه به دلیل “ارتباط” با گروه های مسلح در بازداشت نگه داشته است. حدود ۲۹۰۰۰ کودک در حال حاضر در کمپ هایی که توسط PKK/YPG در شمال شرق سوریه اداره می شود، نگهداری می شوند، جایی که خانواده های اعضای گروه تروریستی داعش سال ها در بازداشت به سر می برند.

در این گزارش آمده است که PKK/YPG و گروه های مرتبط با آن در سال ۲۰۲۳ هشت کودک را کشته یا معلول کردند. همچنین نشان می دهد که تروریست ها از ۳۱ مدرسه و بیمارستان برای فعالیت های مسلحانه خود استفاده کرده اند.

این گزارش شامل سخنانی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد است که نسبت به تعداد بالای نقض حقوق کودکان در سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین حقوق بشر شد. او خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری همه کودکان و توقف حملات به مدارس و بیمارستان ها شد. گوترش همچنین درباره خشونتی که بر زنان و کودکان در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه تأثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کرد.

استفاده PPK/YPG از کودکان سرباز بارها توسط سازمان های بین المللی حقوق بشر، از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر (HRW) مستند و مورد انتقاد قرار گرفته است.

اگرچه PKK/YPG در ابتدا با تماس ژنو – یک سازمان بشردوستانه سوئیسی که برای “حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه” کار می‌کند – تعهدی را امضا کرد تا استفاده از کودکان سرباز را در سال ۲۰۱۴ متوقف کند، استفاده از کودک سرباز از آن زمان تاکنون افزایش یافته است.

با بهره گیری از خلاء قدرت ایجاد شده در جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، پ.ک.ک/YPG از سال ۲۰۱۵ چندین استان سوریه از جمله دیرالزور با اکثریت عرب را اشغال کرده است، منطقه غنی از منابع هم مرز با عراق، که توسط رودخانه فرات به دو نیم شده است. خانه ده ها جامعه قبیله ای است.

این گروه تروریستی بسیاری از مردم محلی را وادار به مهاجرت کرده است، شبه نظامیان خود را برای تغییر ساختار جمعیتی منطقه، دستگیری های خودسرانه، ربودن کودکان قبایل محلی برای استخدام اجباری و ترور رهبران قبایل برای تحت فشار قرار دادن گروه های محلی به ارمغان آورده است.

این گروه تروریستی همچنین چاه‌های نفت منطقه – بزرگترین چاه‌های سوریه – را تصرف کرده است و به‌رغم تحریم‌های آمریکا، نفت را قاچاق می‌کند تا از فعالیت‌های خود درآمد کسب کند.

از آن زمان تاکنون، نیروهای آمریکایی در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم داعش، هزاران تروریست PKK/YPG را در پایگاه های نظامی خود در منطقه آموزش داده اند. این کشور همچنین مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات جنگی را در اختیار تروریست های PKK/YPG قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *