۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گزارش سازمان اطلاعات ملی ترکیه از آخرین وضعیت پ.ک.ک: پ.ک.ک در حال انتقال به سوریه است/ بخش اعظمی از کمپ های پ.ک.ک نابود شده است

گزارش سازمان اطلاعات ملی ترکیه از آخرین وضعیت پ.ک.ک: پ.ک.ک در حال انتقال به سوریه است/ بخش اعظمی از کمپ های پ.ک.ک نابود شده است

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۷۶ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک در حال انتقال به سوریه است/ بخش اعظمی از کمپ های پ.ک.ک نابود شده است
در اثر حملات هوایی ارتش ترکیه در کمپ های قندیل، هاکورک، زاپ، کارا، متینا، هافتانین و آوشین – باسیان، ۸۰ درصد این کمپ ها تخریب شده است. پ.ک.ک در حال انتقال به خاک سوریه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در گزارشی به بررسی وضعیت حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و داخل مرزهای ترکیه پرداخته و میزان تاثیر گذاری این حملات در ساختار پ.ک.ک را مورد واکاوی قرار داده است.
در این گزارش آمده است:
کمپ های پ.ک.ک در ابعاد بسیار بزرگی تخریب شده است. در اثر حملات هوایی ارتش ترکیه در کمپ های قندیل، هاکورک، زاپ، کارا، متینا، هافتانین و آوشین – باسیان، ۸۰ درصد این کمپ ها تخریب شده است. در این عملیات ۳۰۰ نظامی پ.ک.ک کشته و ۵۰۰ نظامی دیگر نیز زخمی شده اند. در ساختار شورای رهبری پ.ک.ک تغییرات اساسی به وجود آمده است و برخی اسامی از ساختار شورای رهبری پ.ک.ک کنار گذاشته شده و برخی دیگر اضافه شده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محرمانه سازمان اطلاعات ملی ترکیه، مراد قاراییلان از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک و فرد شماره ۲ پ.ک.ک و جمیل بایک، رئیس مشترک کنگره جوامع کرد (KCK) و فرد شماره ۱ حال حاضر پ.ک.ک به مناطقی دیگر گریخته اند. پ.ک.ک در حال انتقال به خاک سوریه است. این انتقال از طریق روستاها و خانه های روستاییان هم مرز صورت می گیرد.
همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهارات خود بعد از انتشار این گزارش عنوان کرده است: بر اساس گزارش به دست آمده از سازمان اطلاعات ملی ترکیه بسیاری از اعضای نظامی پ.ک.ک به مناطق کردنشین ترکیه آمده اند و در آن جا به عنوان شهروندان عادی اسکان یافته اند. در هر خانه چه اتفاقی می افتد چه کسی در آن زندگی می کند باید فرماندار و بخشدار آن منطقه به این امر رسیدگی کرده و به پلیس گزارش دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین