۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقش پشت پرده ی پ ک ک در انفجارات اربیل

نقش پشت پرده ی پ ک ک در انفجارات اربیل

  • ۸ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۵۲ بازدید
  • ۰

گروهک کردستیز پ ک ک پس از نا امن کردن کردستان سوریه اکنون پس از شکست در انتخابات اقلیم در پی ایجاد نا امنی در کردستان عراق می باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک از عاملان اصلی تنش و نا امنی در مناطق کردنشین می باشد ، ایدئولوژی و استراتژی منسوخ سران گروهک و در راس آنان عبدالله اوجالان که فقط فرقه ی پ ک ک و زیر شاخه های آن را نماینده مشروع مردم کُرد می داند و دیگر گروه ها و شخصیت های کُردی را عوامل حکومت ها ،بدوی و ناکارآمد می نامند. از دیدگاه پ ک ک گروه های کُردی ،تنها ابزاری در دست سران طوایف هستند.
اکنون زیادخواهی و خود محوری پ ک ک منجر به نا امنی در مناطق کردنشین شده است . مدتی است پ ک ک با به راه انداختن جنگ در کردستان سوریه هزارن کُرد بی گناه و بی دفاع را کشته و یا آواره کوه و بیابان کرده است و این رفتار وحشیانیه خود را رسیدن استقلال کردها در کردستان می نامد ، در حالی که با گروه های کردی همچون الپارتی و الاکراد دارای اختلافات بنیادین و در حال جنگ و ستیز می باشد.
این استراتژی پ ک ک و در پی آن تحرکات و عملیات های آن تنها به سوریه ختم نگردیده بلکه به اقلیم کردستان عراق نیز کشید شد، اختلافات دیرینه پ ک ک با بارزانی ها و همچنین ناکامی حزب وابسته به پ ک ک (جنبش تغییر ) در انتخابات اخیر اقلیم کردستان ،پ ک ک را وادار به انجام عملیات های تروریستی کرد. انفجار بمب در اربیل و نا امن کردن مناطق کردنشین پس از اعلام نتایج انتخابات استراتژی ملموس پ ک ک می باشد.
وب سایت nnsroj.com رسانه وایسته به پ ک ک و پژاک در خبری منتشر کرد که “دولت اسلامی شام و عراق مسئولیت حملات اربیل را به عهده گرفت” ، اما این همان سناریوی تکراری است که پ ک ک در مذاکراتی پشت پرده با گروه های تکفیری در سوریه انجام داد و به اهداف کردستیزانه ی خود دست یافت ، ازجمله اهدافی را که پ ک ک در سوریه بدنبال آن بود خالی از سکنه شدن مناطق کردنشینی که مردمان آن طرفدار مسعود بارزانی بود ،که شمار آنان در کردستان سوریه بیشتر از طرفداران اوجالان و پ ک ک بود ، و این هدف پ ک ک در کردستان سوریه تحقق یافت و اکنون پس از شکست در انتخابات اقلیم کردستان سعی دارد همانند سوریه به اهداف ضد کُرد خود دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *