۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گروهک تروریستی پ.ک.ک پروسه عقب نشینی خود امشب استارت می زند

گروهک تروریستی پ.ک.ک پروسه عقب نشینی خود امشب استارت می زند

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۵۴ بازدید
  • ۰

مراد کاریلان دستور عقب نشینی پ.ک.ک را امشب با تاریک شدن هوا اعلام کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رسانه های ترکیه خبر عقب نشینی پ.ک.ک را منتشر کرداند ، بر اساس اخبار منتشره مراد کاریلان رئیس شورای رهبری پ.ک.ک و پژاک با بی سیم با مقر اصلی پ.ک.ک تماس بر قرار کرده و دستور عقب نشینی را امشب مورخه ۱۸ اردیبهشت با تاریک شدن هوا اعلام کرد.

 مسافتی را که اعضای پ.ک.ک  طی خواهند کرد ، تقریباً ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر است که تخمین زده می‌شود این اعضا در اواسط تابستان تا اواسط شهریور ماه، خاک ترکیه را ترک و به شمال عراق برسند.  طبق اطلاعاتی که مقامات مسئول ترکیه اخیراً فاش کرده‌اند؛ اعضای این فرقه‌ها از خیلی وقت پیش شروع به عقب‌نشینی کرده‌اند و تعداد کمی هم که در ترکیه باقی مانده‌اند؛ فقط شکل نمادین این عقب‌نشینی است که مراد کارایلان برای مانورهای رسانه‌یی خود نگه داشته است.

صمناً گفته می‌شود صحبت‌های کارایلان در کنفرانس مطبوعاتی چند روز پیش که در آن، امروز (۸ می) برابر با ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ را بعنوان روز آغاز عقب‌نشینی‌ اعلام کرد؛ فقط جنبه‌ی مصلحتی داشته، چراکه قبل از برگزاری این کنفرانس، بسیاری از اعضای این فرقه‌ها وارد خاک عراق شده بودند و گروهی از آنها نیز همراه جمیل بایک به سوریه رفته‌اند.

با این وجود هنوز هم شک و تردید اعضا، سرکردگان و هوادران این فرقه‌ها از حمله‌ی ارتش ترکیه به آنها در هنگام عقب‌نشینی از موضوعات مسئله‌ساز این پروسه بیان می‌شود. چراکه هنوز هم بسیاری معتقدند که احتمال اینکه ترکیه همان ترفند سال ۱۹۹۹ میلادی را علیه اعضای این فرقه‌ها به هنگام عقب‌نشینی تکرار کند؛ بسیار است. گفتنی است در سال ۹۹ میلادی به دستور عبدالله اوجالان سرکرده‌ی زندنی این فرقه‌ها، اعضای مسلح پ‌ک‌ک از ترکیه عقب‌نشینی کردند که قبل از خروج از مرزها، در کمین نظامیان ترکیه گرفتار می‌آمدند و در نتیجه‌ی آن، بیش از ۵۰۰ تن از اعضای پ‌ک‌ک در این پروسه کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین