۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گرفتاری فرزندان کُرد در «پ ک ک» و نا له های جانسوز مادران

گرفتاری فرزندان کُرد در «پ ک ک» و نا له های جانسوز مادران

  • ۸ اسفند ۱۳۹۵
  • ۲۰۷ بازدید
  • ۰

 

در شهر کرکوک و ناحیه توزخرماطو در شمال عراق خانواده نوجوانان و کودکانی که از سوی پ.ک.ک اغفال و جهت آموزش و بکارگیری به کوهستان قندیل منتقل شده اند به شدت اعضا و کادرهای گروه پ.ک.ک در این مناطق را تحت فشار قرار داده اند، بگونه ای که خانواده ها از فعالیت های تشکیلاتی کادرهای پ.ک.ک جلوگیری می کنند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از بس نیوز ،عناصر  پ.ک.ک پایگاه هایی در این مناطق برای خود ایجاد کرده و تحت نام جنبش آزادی جامعه دمکراتیک کردستان (شاخه پ.ک.ک در عراق) فعالیت می کنند و قبلا هم به ویژه پس از سال ۲۰۰۵ پ.ک.ک در این مناطق به نام حزب راه حل دمکراتیک (چاره سه ری) فعالیت می کردند و پایگاه هایی ایجاد کرده بودند.
اکنون مردم کرکوک و خورماطو از فعالیت این گروه ابراز نارضایتی کرده اند و این اعتراضات از اقدامات پ.ک.ک همچون: اغفال و فریب کودکان و نوجوانان و اعزام آنان به قندیل سرچشمه می گیرد و به همین خاطر هم خانواده ها در آخرین اقدام اعتراضی خود از فعالیت های تشکیلاتی کادرهای پ.ک.ک بین ساکنان این مناطق جلوگیری کردند.
کادرها و اعضای پ.ک.ک بخشی از فعالیت هایشان در این مناطق را به فرستادن نوجوانان و کودکان به قندیل اختصاص داده اند . این نوجوانان و کودکان به قندیل منتقل می شوند و پس از طی دوره آموزشی، توسط گروه در راستای اهداف خود بکارگرفته شوند. طی ۴ ماه گذشته تنها در شهر کرکوک ۵ نوجوانان را به کوهستان های قندیل فرستاده اند تا آموزش ببینند و مسلح شوند و قبلا هم چندین نفر دیگر را بدین منظور به قندیل فرستاده اند و در حال حاضر این موضوع سبب نگرانی و عصبانیت خانواده ها و خویشاوندان این افراد از پ.ک.ک شده است.
یک منبع محلی گفت: در کرکوک مادرانی هستند که به خاطر بردن فرزندانشان به قندیل دچار بحران وضعیت روحی و درونی شده اند و هرچقدر هم به پزشک معالجه می کنند و دارو مصرف می کنند اما نتیجه ایی نداشته و وقتی پ.ک.ک اجازه دیدن فرزندانشان را هم نمی دهند بیشتر وضعیتشان بحرانی می شود. به همین خاطر خانواده این افراد اجازه ورود اعضای پ.ک.ک به داخل خانه هایشان را نمی دهند و در مراسم هایشان هم شرکت نمی کنند و از فعالیت های این گروه ابراز نارضایتی می کنند.
این منبع در ادامه افزود: در خورماطوز خانواده ی کودکان و نوجوانانی که توسط پ.ک.ک به قندیل منتقل شده اند اعضای این گروه را تحت فشار قرار داده اند تا جائیکه مسئول این گروه در خورماطوز استعفا داده است. دلیل آن هم استقبال نکردن خانواده این افراد از وی هنگام مراجعه به خانه هایشان بوده است. همچنین وی قصد داشته فعالیت های دیگری انجام دهد اما کسی به خواسته های وی پاسخ مثبت نداده و به تدریج از این گروه فاصله گرفته اند.
پدر یکی از این نوجوانان کرکوکی که پ.ک.ک به قندیل برده و به خاطر حفظ جانش نخواست اسمش فاش شود گفت: علی رغم اینکه توضیحات زیادی درخصوص انتقال فرزندم به کوهستان قندیل دارم اما حالا اجازه ملاقات نمی دهند و نمی گذارند پسرم را ببینم و چندین بار هم از مسئولان پ.ک.ک خواهش و تمنا کرده ام اما هیچ پاسخ شفافی نشنیده ام و به ما می گویند پسر شما انقلابی است. اکنون سوال اینجاست که این چه نوع انقلابی گری است که اجازه دیدن فرزندت را نمی دهند؟ ما هم در مقابل موضع گرفته ایم و به این عملکرد غیرانسانی پ.ک.ک واکنش نشان داده ایم و اجازه نمی دهیم آنها به آسانی فعالیت هایشان را ادامه دهند و مسئولان و مقامات حزبی و حکومتی هم در قبال این موضع پ.ک.ک مسئول هستند چرا که هیچگونه موضعی ندارند و صدای ما را به رسانه ها نمی رسانند که چگونه فرزندانمان را از ما دور می کنند و زندگیمان را از هم پاشیده اند.
در این خصوص دکتر محمد خورشید عضو شورای رهبری کرکوک – گرمیان از حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) گفت: در محدوده کرکوک و اطراف آن اعضای پ.ک.ک حضور دارند و تغییرات و تحولات زیادی هم رخ می دهد و بعضا هم در مراسم هایشان فعالیت دارند. در محور جنوب کرکوک دو مکان نظامی دارند و برخی ها هم دور آنها جمع می شوند و برخی کودکان و نوجوانان را هم فریب داده اند و در اطراف خود جمع کرده اند. اکنون مردم اقلیم کردستان از این اعمال و کردار پ.ک.ک ناراضی اند که سبب بردن فرزندانشان به کوهستان می شود و خانواده ها هم در تلاشند تا آنها را به خانه برگردانند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *