۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوبانی، شهر نیمه مخروبه

  • ۸ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۰

بعد از ۲۷۰ بار بمباران شهر کوبانی از سوی هواپیماهای ائتلاف و چند ماه رد و بدل کردن آتش میان نیروهای کرد و ستیزه جویان داعش، این شهر به صورت نیمه مخروبه درآمده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه به دنبال چندین ماه درگیری شدید میان کردها و ستیزه جویان داعش و ۲۷۰ بار بمباران داخل و اطراف این شهر، اکنون به صورت نیمه مخروبه درآمده و خیابانهای این شهر مملو از آثار تخریب ساختمانها، اتومبیلها و کامیونهای منفجر شده است و صدای انفجار خمپاره و تیراندازی تک تیراندازان در تمام طول روز شنیده می شود.

یک گزارش تصویری که توسط خبرنگار آسوشیتدپرس تهیه شده نشان می دهد که داخل شهر کوبانی بر اثر بمبارانها و آتش درگیری میان داعش و جنگویان کرد به شدت آسیب دیده است اما نیروهای کرد در این شهر با اطمینان از پیروزی قریب الوقوع کردها در این درگیری می گویند.

جمیل مرزوقه، یکی از فرماندهان کرد نیروهای YPG به آسوپیتدپرس گفته است درگیری از هفته گذشته  وارد مرحله جدیدی شده است.

این فرمانده می گوید:« ما در حال اجرای برنامه ها و تاکتیکهای جدید برای آزادسازی کوبانی هستیم.»

به گفته یکی دیگر از جنگجویان کُرد اکنون تعداد کمی از جنگجویان داعش در شهر کوبانی باقی مانده اند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هر چند ممکن است ادعای کردها برای آزادسازی کوبانی کمی بلندپروازانه باشد اما حداقل پیشروی داعش در شهر کوبانی متوقف شده و صدها عضو این گروه افراطی بر اثر بمبارانها کشته شده اند.

به گفته برخی فعالان حقوق بشری در سوریه نیروهای داعش روز گذشته از منطقه امنیتی در شرق کوبانی که ساختمانها و ادارات امنیتی در آن واقع شده عقب نشینی کرده اند.

زردشت کوبانی فرمانده یکی از یگانها یکی از مشکلات جنگجویان کرد را در کوبانی کمبود مهمات عنوان می کند. به گفته وی «شهر کوبانی برای کردها و داعش سمبل پیروزی است اما داعش در این نبرد شکست خورده و به دنبال فرار است . داعش می داند اگر از کوبانی فرار کند، سقوط خود را رقم زده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین