۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کنگره سالانه HDP در آنکارا؛ خندق ها و سنگرها ارتباطی به درخواست خودمختاری ندارد/ ترکیه از تهدید دانستن کردهای سوریه دست بردارد

کنگره سالانه HDP در آنکارا؛ خندق ها و سنگرها ارتباطی به درخواست خودمختاری ندارد/ ترکیه از تهدید دانستن کردهای سوریه دست بردارد

  • ۵ بهمن ۱۳۹۴
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۰

کنگره سالانه حزب دموکراتیک خلق ها با سخنرانی روسای حزب در آنکارا برگزار شد. دمیرتاش در این کنگره از دولت خواست تا کردهای سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی خود فرض نکند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، دومین کنگره سالیانه حزب دموکراتیک خلق ها در آنکارا با سخنرانی فیگن یوکسکداغ و صلاح الدین دمیرتاش، روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در سال ورزشی “احمد تانر کیشالی” و با حضور طرفداران این حزب آغاز شد.
دمیرتاش در این کنگره طی اظهاراتی عنوان کرد: ما در ترکیه دیکتاتوری نمی خواهیم. می دانیم که سیستم پارلمانی در این کشور به خوبی کار نمی کند به همین خاطر از مجلس ترکیه خواستاریم تا برخی اختیارت دولتی را به مدیریت های محلی واگذار کند. خودمختاری به هیچ عنوان با خندق و سنگرهای موجود در جنوب شرق ترکیه ارتباط ندارد. خندق ها و سنگرها محصول یک وضعیت عادی نیز نیستند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اگر در جایی صدای سلاح ها بلند است به این معنی نیست که مسائل نظامی در اولویت است بلکه به این معنی است که عرصه سیاست در آن جا ناقص و نارسا است. ما حزبی هستیم که بیشترین تلاش برای صلح را انجام داده ایم.
دمیرتاش با اشاره به این که در هر دوره سیاسی ما را به عنوان خائن به وطن معرفی کرده اند افزود: در زمانی که هنوز روند مذاکرات صلح در دستور کار قرار داشت و همه تلاشمان را برای صلح انجام می دادیم از جانب دولت متهم به خیانت به وطن شدیم. امروز نیز باز همانهایی که روند مذاکرات صلح را به پایان رسانده اند ما را متهم به خیانت کرده اند.
دمیرتاش با انتقاد از عملیات نیروهای امنیتی در جنوب شرق ترکیه گفت: حکومت اعلام کرده است پاکسازی خانه به خانه را شروع کرده و اگر لازم باشد نیروهای امنیتی چشم بر روی کشته شدن شهروندان عادی نیز خواهند بست. پاکسازی خانه به خانه! شما کدام خانه را در کدام منطقه پاکسازی می کنید؟ در جزیره ۲ ماه است که مردم از خانه های خود نمی توانند بیرون بیایند.
رئیس مشترک HDP در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حکومت باید از نگاه کردن به کردهای سوریه به عنوان یک تهدید دست بردارد. صلح در سوریه مگر به کدام منافع ترکیه آسیب خواهد زد که با آن مقابله می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین