۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کنگره جوامع کرد: حزب عدالت و توسعه عامل کشتار اولودره است

کنگره جوامع کرد: حزب عدالت و توسعه عامل کشتار اولودره است

  • ۷ دی ۱۳۹۳
  • ۱۷۵ بازدید
  • ۰

کنگره جوامع کرد در بیانیه ای به مناسبت سالگرد کشتار روبوسکی(اولودره) اعلام کرد که ما حزب عدالت و توسعه را عامل این جنایت می دانیم.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، کنگره جوامع کرد، به مناسبت سالگرد کشتار روبوسکی(اولودره)، بیانیه رسمی صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: تا زمانی که کشتار اولودره شفاف نشده و تا زمانی که عاملان این کشتار به مجازات خود نرسند، مسئله کردها به حل و فصل نهایی و دموکراتیک منتهی نخواهد شد. عامل این کشتار حزب عدالت و توسعه است و باید جواب این کشتار را بدهد.
در ادامه این بیانیه ضمن پیام تسلیت به بازماندگان این حادثهآمده است: ما قول داده بودیم که حساب کشتار روبوسکی(اولودره) را از حزب عدالت و توسعه خواهیم گرفت اکنون دوباره این قول را می دهیم که حزب عدالت و توسعه نتیجه این کشتار را خواهد دید. حکومت ترکیه، در کنار سیاست هایی مانند، غارت اقتصادی مناطق کردنشین ترکیه، حملات نظامی، نابودی سیاسی و فرهنگی این مناطق در تلاش است تا با اعمال این گونه سیاست ها مردم مناطق کردنشین را محتاج به خود نگه دارد و از طرف دیگر کُردها را به خاطر گذراندن معاش خود و برای تداوم زندگی مجبور به قاچاق کالا کند و بعد از آن این افراد را با جنگنده ها بمباران کند. در طول ۴۰ سال مبارزه مان برای آزادی، حکومت شرایط سختی در این منطقه خلق کرده است و میلیون ها کُرد را مجبور به مهاجرت یا به شهرهای بزرگ و یا به خارج از کشور کرده است. ولی ما در مقابل سیاست های کم جمعیت کردن مناطق کردنشین ترکیه خواهیم ایستاد و در برابر کشتارها و زندان ها مقاومت خواهیم کرد. هدف اصلی حکومت ترکیه این است که کردها را از خاک خود دور نگه دارد و از این طریق هویت کُردها را از آن ها بگیرد.
بیانیه کنگره جوامع کرد می افزاید: این کشتار در تاریخ مبارزه ما برای آزادی، وحشیانه ترین کشتاری بود که در تاریخ ثبت شد. عامل اصلی این کشتار بدون شک ذهنیت دشمنانه حزب عدالت و توسعه با کردها است. در کشتار اولودره حتی به قوانین جنگ هم احترام نگذاشته اند درحالی که کشته شدگان شهروند عادی بودند. با این که ۳ سال از این کشتار گذشته است ولی حتی یک نفر را نیز به عنوان عامل بازداشت نکرده اند، یک کار تحقیقاتی کوچک هم انجام نداده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین