۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کنجکاوی اردوغان در مورد سازماندهی جدید نمایندگان نزدیک به پ.ک.ک

کنجکاوی اردوغان در مورد سازماندهی جدید نمایندگان نزدیک به پ.ک.ک

  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

 

نخست وزیر ترکیه در مورد ادغام حزب صلح و دموکراسی در حزب دموکراتیک خلق ها سوالی طرح کرد که نماینده ی آگری به شکل کنایه آمیز به آن پاسخ داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه ی ملیت، دیشب به مناسبت نود و چهارمین سالگرد تاسیس ملی ترکیه مراسمی در ساختمان مجلس برگزار شد که دو نماینده ی حزب صلح و دموکراسی (وابسته به پ.ک.ک) نیز در آن شرکت کردند.
سرّی ساکک نماینده ی آگری و حسیب کاپلان نمانیده ی شرناخ، برای دقایقی کوتاه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه مشغول سلام و احوالپرسی شدند. اردوغان در این گفتگوی کوتاه از دو نماینده ی کُرد پرسید: «ما که نفهمیدیم چرا گروهی از شما از حزب صلح و دموکراسی (BDP) جدا شده و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را تشکیل دادند و حالا هم متوجه نمی شویم که چرا دوباره هر دو حزب را در هم ادغام کردید». سرّی ساکک در پاسخ به این سخنان اردوغان گفت:«ما با خود فکرکردیم و گفتیم که دولت ترکیه هر لحظه ممکن است دست به اقدام غیرمنتظره ای بزند و حزب ما را تعطیل کند. این بود که محض احتیاط یک حزب یدکی ایجاد کردیم».
حزب صلح و دموکراسی که در انتخابات شهرداری های ترکیه نزدیک به ۱۰۳ شهرداری ترکیه را به دست آورده است، به توصیه ی سران پ.ک.ک در حزب دموکراتیک خلق ها، ادغام شده است. حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات اخیر نتیجه ای به دست نیاورد و به هیمن خاطر ادغام حزب صلح و دموکراسی در این حزب که عملا یک پروژه ی شکست خورده به شمار می آید، انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی کُرد ترکیه را برانگیخته است.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص آینده ی فعالیت سیاسی خود؛ گفت:«مبارزه ی ما در هر حال ادامه دارد. تشکیلات ما؛ مثل حزب عدالت و توسعه نیست. اگر اردوغان کنار برود، اثری از حزب او نیز بر جای نمی ماند، اما با رفتن دمیرتاش یا هر فرد دیگری، مبارزه ی ما نیز ادامه پیدا می کند».
قرار است حزب دموکراتیک خلق ها به زودی کنگره ی خود را برگزار کند و ارتوغرول کورکچو و صباحت تونجل به طور مشترک رهبری این حزب را بر عهده بگیرند. اما هنوز مشخص نیست که صلاح الدین دمیرتاش چه مسئولیتی بر عهده می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین