۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کمال قلیچدار اوغلو: حکومت سربازان ارتش را برای کشته شدن به آگری فرستاد/ مسئول خون های ریخته شده در سوریه حکومت ترکیه است

کمال قلیچدار اوغلو: حکومت سربازان ارتش را برای کشته شدن به آگری فرستاد/ مسئول خون های ریخته شده در سوریه حکومت ترکیه است

  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۵۱۱ بازدید
  • ۰

رهبر حزب جمهوری خواه خلق گفت: باید شفاف عرض کنم سربازان برای کشته شدن به آگری فرستاده شده بودند. وی افزود: مسئول خونریزی های سوریه حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه زمان، کمال قلیچدار اغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در خصوص درگیری های اخیر ارتش ترکیه با نظامیان پ.ک.ک در استان آگری و تحولات اخیر ترکیه اعلام کرد: می شد جلوی درگیری دیادین ارتش ترکیه و نظامیان پ.ک.ک را گرفت. ولی از جانب حکومت ترکیه تمام اقدامات صورت گرفت تا این درگیری به وجود آید. باید شفاف عرض کنم سربازان برای کشته شدن به آنجا فرستاده شده بودند. ایجاد درگیری به هیچ عنوان موجه نیست، اگر نظامیان پ.ک.ک با سلاح وارد منطقه شده اند باید آنان را دستگیر کرد. مگر شما دولت نیستید؟ اگر واقعا با سلاح وارد شهر شدند و اعمال فشار بر روی مردم می کنند شما نیز باید در خصوص دستگیری آنان اقدام کنید.

وی در خصوص حزب دموکراتیک خلق ها گفت: ابرهای سیاهی بر روی دموکراسی ترکیه وجود دارد. این ابر سیاه حدنصاب ۱۰ درصدی انتخابات است. نظر شخصی بنده این است که حدنصاب یک درصد در نظر گرفته شود یعنی تمام احزابی که بتوانند یک درصد آراء را کسب کنند باید به پارلمان ترکیه راه پیدا کنند. حزب دموکراتیک خلق ها باید در مجلس ترکیه باشد.

قلیچدار اوغلو در خصوص ساختارهای موازی گر در ترکیه مدعی شد: حکومت ترکیه از ساختارهای موازی گر بحث می کند. باید قبول کرد ساختارهای موازی گر وجود دارد. یکی از بزرگترین این ساختارها حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است. پ.ک.ک در منطقه کردنشین ترکیه اداره مالیات دارد، اداره سربازی دارد، اداره دادگستری دارد. ساختارهای موازی گر ذاتا وجود دارد ولی حکومت اقدامی صورت نمی دهد. ما به عنوان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با خودمختاری هر منطقه ای مخالف هستیم.

وی در خصوص سوریه و جنگ داخلی آن کشور افزود: مسئول خونریزی های سوریه حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه است. کامیون هایی که از جانب حکومت به سوریه فرستاده شده بود ملزومات و کمک های اولیه نبود. کمک های اولیه به صورت پنهانی فرستاده می شود؟ ترکیه نباید در امور داخلی سوریه دخالت می کرد. فرستادن سلاح به سوریه به شخصیت کشور ترکیه ضربه زده است.

رئیس حزب جمهوری خواه خلق در سخنان خود تاکید کرد: هدف حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمان این کشور ایجاد اقتدار مطلق است. در خصوص ائتلاف باید عنوان کنم: اگر واقع بین باشیم باید بگویم امکان ائتلاف میان احزاب (جمهوری خواه خلق ترکیه، حرکت ملی ترکیه و دموکراتیک خلق ها) امکان پذیر نخواهد بود. صحبت کردن از ائتلاف در این روزها می تواند به برنامه احزاب آسیب بزند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین