۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کل اعضای هیئت امرالی به همراه هیئت ناظر به دیدار اوجالان می روند

کل اعضای هیئت امرالی به همراه هیئت ناظر به دیدار اوجالان می روند

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

هیئت امرالی به همراه ۷ عضو مشخص شده هیئت ناظر در روزهای آینده به امرالی خواهند رفت. این هیئت مجددا تا چند روز پیش از نوروز نیز به امرالی خواهند رفت و در سفر دوم بیانیه ۲۱ مارس عبدالله اوجالان قطعی خواهد شد. همچنین دوتن از هیئت حزب دموکراتیک خلق ها امروز به قندیل سفر کرده اند تا پیش از سفر به امرالی نظرات رهبران پ.ک.ک را جویا شوند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به همراه هیئت ناظر، خود را آماده سفر به جزیره امرالی و دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک می کند.
بر اساس اظهارات پروین بولدان، رئیس فراکسیون حزب HDP و عضو هیئت امرالی در مذاکرات صلح، کمیته ناظر ۱۶ نفر خواهند بود که اسامی ۷ نفر از آنان به صورت قطعی مشخص شده است.
اسامی ۷ شخصیتی که قطعا در کمیته ناظر روند مذاکرات قرار خواهند گرفت بدین ترتیب است: رفعت حصارچی اوغلو، جان پَکَر، تارهان اردَم، ییلماز انصاراوغلو، احمد تاش کَتیرَن، یوسف شفقی حق کَتیرَن و دنیز اولکه آریبوغان. به احتمال زیاد این افراد به همراه هیئت حزب دموکراتیک خلق ها فردا یا پس فردا به جزیره امرالی سفر کرده و با عبدالله اوجالان دیدار خواهند کرد. بر اساس اخبار منتشر شده، ۹ نفر باقی مانده نیز از “هیئت انجمن انسان های خردمند” خواهند بود.
در سفر پیش رو به جزیره امرالی، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به صورت کامل شامل، پروین بولدان، سری ثریا اوندر، ادریس بالوکن، خطیب دجله و جیران باغری یانیک حضور خواهند داشت. البته در سفر بعدی به امرالی که آن دیدار نیز قبل از عید نوروز خواهد بود، تمام ۱۶ نفر هیئت ناظر حضور خواهند داشت. پیام نوروزی عبدالله اوجالان (موسوم به پیام ۲۱ مارس) نیز در سفر دوم قطعی خواهد شد. بر اساس اظهارات حزب دموکراتیک خلق ها این پیام، بیشتر در خصوص اقدامات لازم برای عملی کردن ۱۰ ماده مذکور در بیانیه مشترک اخیر خواهد بود و به مسئله خلع سلاح نمی پردازد. همچنین انتظار می رود، عبدالله اوجالان در این پیام دستور عدم هر گونه تظاهرات ضد حکومتی در آستانه انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه را صادر کند.
لازم به ذکر است، پروین بولدان و جیران باغری یانیک، در راستای دیدار و مذاکراه با کنگره جوامع کرد، امروز به کوه قندیل سفر کرده است، این سفر بر اساس خواسته عبدالله اوجالان صورت می گیرد که درخواست کرده بود هیئت حزب دموکراتیک خلق ها ابتدا به کوه قندیل سپس به جزیره امرالی برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *