۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشته شدن تک تیر انداز صربستانی PKK بدست نیروهای امنیتی ترکیه

کشته شدن تک تیر انداز صربستانی PKK بدست نیروهای امنیتی ترکیه

  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
  • ۴۴۴ بازدید
  • ۰

از تک تیر انداز های صربستانی که در صفوف PKK با نیروهای امنیتی ترکیه می جنگند، یک تن کشته و یک تن دیگر دستگیر شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، یک تک تیر انداز صربستانی حزب کارگران کردستان (PKK) کشته و یک هم وطن دیگر وی توسط نیروهای امنیتی ترکیه زنده دستگیر شد. ادعا می شود که پنج تک تیر انداز دیگر صرب در مناطق جنوب شرقی ترکیه برای PKK فعالیت می کنند.
براساس گزارش های رسیده یک تک تیر انداز دارای تابعیت صربستان روز ۲۹ ژانویه در شهر جزیره در استان جنوب شرقی شرناخ کشته شده است.
در یک عملیات دیگر که روز ۳۰ ژانویه انجام شد یک تک تیر انداز دیگر که گفته می شود وی نیز اهل صربستان است، دستگیر و برای بازجویی به دایرۀ پلیس ضد ترور شرناخ منتقل شده است.
گزارش های اولیه از منابع اطلاعاتی حاکی از آن است که این تک تیر اندازها توسط PKK به خدمت گرفته شده و هم اینک پنج تن دیگر از آنان در استان های آشوب زدۀ جنوب شرقی ترکیه علیه نیرو های امنیتی ترکیه مبارزه می کنند.
این اخبار در اظهارات احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه خطاب به روزنامه نگاران در ریاض پایتخت عربستان سعودی فاش شد. داود اوغلو گفت: «تک تیر اندازهای خارجی بسیاری در عملیات های ما شناسایی شده اند.»
سفیر صربستان نیز در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه ها گفت صربستان با شرکت شهروندانش در درگیری های نظامی کشورهای ثالث مخالف است.
در بیانیۀ کتبی منتشر شده توسط سفارت صربستان آمده است: «جمهوری صربستان قویاً با شرکت شهروندانش در هر گونه درگیری نظامی در کشورهای ثالث مخالف است. مجلس ملی جمهوری صربستان قانونی را گذرانده است که چنین فعالیت هایی را ممنوع کرده است. با توجه به این موضوع این ادعا ها به هیچ وجه نباید به فعالیت ها یا سیاست رسمی جمهوری صربستان ربط داده شود.»
روزنامۀ وطن گزارش داد که مته یارار متخصص مسائل امنیتی مدعی شده است اخیراً در یک منطقۀ دیگر شرناخ رویداد مشابهی به وقوع پیوسته است. یارار گفته است: «یک تک تیر انداز دارای ملیت اروپایی از کوبانی وارد سیلوپ شده و پس از کشتن سه تن از مقامات امنیتی ما گریخته است.» وی همچنین افزوده است که این شخص بعداً در نبرد با نیرو های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه کشته شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *