۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کردهای سوریه زیر بار حملات پ.ک.ک

  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

گروهگ تروریستی پ.ک.ک به کردهای سوریه و مناطق کردنشین سوریه حملات نظامی انجام می دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ‌ک‌ک که چند سال پیش حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) را برای مناطق کُردنشین سوریه تأسیس کرده بود؛ با شروع آشوب و درگیری‌ها دراین کشور، اقدام به تأسیس شاخه‌ی نظامی برای این حزب کرد و نام آن را  YPG (گردان‌های دفاع از خلق) نامیده‌اند،  به دیگر گروهها و احزاب موجود در مناطق کُردنشین اجازه‌ی حضور در فضای سیاسی این کشور را نداد و همین باعث شد زمینه‌های جنگ و درگیری میان کُردهای این کشور که مسبب آن پ‌ک‌ک است، شکل بگیرد.
اکنون با گذشت ماهها از حضور اعضای پ‌ک‌ک بنام YPG و PYD در شهرهای کُردنشین این کشور، تنش‌ها به اوج رسیده و اخیراً با دیگر جناح‌های کُرد وارد جنگ شده‌اند و در آخرین اقدام خود به دو روستا حمله کرده‌اند. در این خصوص کاوه عزیزی، از اعضای دفتر سیاسی حزب آزادی کُردهای سوریه به سایت خبری « خندان» گفت: «روز ۸ مارس بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای وابسته به حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه (YPG و PYD) به دو روستای (باسوته و برج عبدالو) حمله کردند.
گفته می‌شود چند روز پیش گردان‌های مدافع خلق موسوم به YPG و حزب آزادی کُردهای سوریه در روستاهای باسوته و برج عبدالو با هم درگیر شده و چندین تن از هر دو طرف، کشته و یا به اسارات همدیگر در آمده‌اند.
به گفته‌ی عزیزی، ساکنان این دو روستا از هواداران حزب آزادی کُردهای سوریه هستند و نیروهای مدافع خلق (YPG) از هواداری ساکنان این دو روستا ناراضی بوده و قصد داشتند این دو روستا را به اشغال خود درآورند
همزمان جعفر عکاش، نماینده حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه (PYD) در اقلیم کُردستان، حزب آزادی را به وابستگی به کشورهای دیگر و خیانت به کُردها متهم کرد.
گفتنی است زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه که بنام‌های YPG و PYD شناخته می‌شوند، همان راهکار فرقه‌ی مادر (PKK) را پیش گرفته‌اند و اگر کسی یا گروه و حزبی در مقابل آنها قد علم کنند؛ بلافاصله به جیره‌خواری و خیانت متهم خواهند شد. این همان راهکار تکراری است که چندی پیش پژاک در مقابل دو حزب کومله و دمکرات و سرکردگان آنها عبدالله مهتدی و مصطفی هجری بکار برد که آنها را به جیره‌خواری از جمهوری اسلامی و خیانت به کُردها متهم کرد. این زیر شاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه هم از همان کارخانه تولید شده، لذا نباید منتظر رفتار و کرداری متمایز از آنها بود.
 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین