۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ژنرال ایلکر باشبوغ: در مورد پ.ک.ک اشتباه کردیم

ژنرال ایلکر باشبوغ: در مورد پ.ک.ک اشتباه کردیم

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

فرمانده پیشین نیروهای مسلح در خصوص شیوه مبارزه با پ.ک.ک به نکات مهمی اشاره کرده است.

به نقل از پایگاه تحلیلی T24 ژنرال ایلکر باشبوغ فرمانده پیشین نیروهای مسلح ترکیه که هم اکنون به جرم راه اندازی چند شبکه و پایگاه اینترتی علیه دولت اردوغان در زندان به سر می برد،

چنگیز چاندار روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی مشهور ترکیه که چند روز پیش کتابی با عنوان “اکسپرس بین النهرین” به بازار فرستاده و گفتگوهای خود با چندین شخصیت سیاسی ترک و کُرد از جمله اردوغان، بارزانی و طالبانی را منتشر کرده است، فصلی از کتاب خود را به گفتگو با ژنرال باشبوغ فرمانده وقت نیروهای مسلح ترکیه اختصاص داده است.

ژنرال باشبوغ در این فصل گفته است:” ما در مبارزه با تروریست های پ.ک.ک مرتکب اشتباهات بزرگی شدیم. یکی از خطاهای فاحش ما این بود که مدام در دستگاه های رسانه ای و تبلیغاتی ترکیه، قاطعانه اعلام کردیم که پ.ک.ک را له می کنیم، پ.ک.ک را از بین می بریم و به زندگی تک تک تروریست ها پایان می دهیم. ما باید می فهمیدیم که از بین بردن کامل گروه های تروریستی از این دست، غیرممکن است و تمام تلاش و توان ما باید روی این مساله متمرکز می شد که پ.ک.ک را تا حد امکان خنثی و ضعیف کرده و بگذاریم در گوشه ای به فعالیت بی تاثیر ادامه دهد.”

باشبوغ همچنین گفته است:” متاسفانه تبلیغات ما سطح توقع مردم ترکیه را به شدت بالا برد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که مردم هر روز منتظر شنیدن خبر پایان عمر پ.ک.ک بودند. ما نباید اجازه می دادیم مردم به چنین چیزی فکر کنند. یکی از تحلیل های مهمی که من ظرف این سال ها به آن دست پیدا کردم این بود که پ.ک.ک یک حزب روستایی است. ساختار و شاکله این حزب روستایی است و اگر ما اجازه دهیم به شهرهای ترکیه وارد شود، کشور را نابود خواهد کرد چرا که در چنین شرایطی، پ.ک.ک بی واهمه دست به عملیات تروریستی وسیع، شهری و ضداجتماعی خواهد زد و در عملیات کور و بی هدف، آسایش را از مردم ما خواهد گرفت.”

باشبوغ در پایان افزوده است:”من در چند نشست مهم و محرمانه موضوع تاسیس شبکه تلویزیونی کُردی زبانTRT6 را مطرح کردم و آشکارا می گویم که ایده ایجاد این تلویزیون از من بود و من به سران حکومت اعلام کردم که در کنار این تدبیر فرهنگی، در حوزه مبارزه با ترور، تا زمانی که مسعود بارزانی با ما هماهنگ و همراه نشود، پیروزی ممکن نخواهد بود.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *