۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • چرایی حمله شبه نظامیان جدایی طلب پ.ک.ک و پژاک به انجمن بی تاوان

چرایی حمله شبه نظامیان جدایی طلب پ.ک.ک و پژاک به انجمن بی تاوان

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۲۷۱ بازدید
  • ۰

دو تن از اعضای این گروه در چند نوبت تلاش کردند تا ابتدا با تهدید و سپس پیشنهاد گفتگو و بر اساس یک پیش فرض که مثلا انجمن بی تاوان وابسته به حاکمیت و دستگاه اطلاعاتی و یا سپاه پاسداران است زمینه گفتگو را فراهم کند ولیکن پس از آنکه انجمن بی تاوان با صراحت و در قالب آرمان خود به نقد رفتار این گرو پرداخته و مطالبه پاسخ گویی را مطرح نمود این افراد که نام و مستندات ارتباط آنها با انجمن بی تاوان محفوظ است اعلام کردند که علیه انجمن سخن خواهند گفت.

 

به گزارش انجمن بی تاوان ، انجمن بی تاوان با همت تعدادی از آسیب دیدگان از تروریسم گروه های تجزیه طلب شبه نظامی مقیم اقلیم کردستان عراق که کردهای ایران بیشترین آسیب را از ناحیه آنها دریافت کرده اند تاسیس شد. این گروه ها به ظاهر خود را حامی و مدافع کردها معرفی می کنند ولیکن بر اساس اسناد ومدراکی که در طول این سالها انجمن بی تاوان موفق به جمع آوری آنها شده است اغلب آسیب دیدگان از تروریسم و افراطی گری این گروه ها را کردهای اهل سنت و افراد بومی محلی تشکیل می دهند. البته در میان آسیب دیدگان نیروهای نظامی، انتظامی ،امنیتی ، راهنمایی و رانندگی، کارشناس شبکه بهداشت و افرادی که به نحوی جزء حاکمیت جمهوری اسلامی محسوب میشوند نیز مواردی مشاهده میشود ولیکن متاسفانه شهروندان غیرنظامی کرد بخش قابل توجهی از آسیب دیدگان را تشکیل می دهند.

آسیب های وارده به شهروندان کشورمان از قتل و ترور تا اخاذی و ربایش و باج گیری را شامل میشود. بهر حال انجمن بی تاوان با حمایتهای مالی محدود ولی ارزشمند که از سوی برخی آسیب دیده های تروریسم صورت می پذیرد موفق شده است اقداماتی در حد توان در حمایت و صیانت از شهروندان ایرانی قربانی تروریسم انجام دهد و اعضای هیئت اجرایی و همچنین اعضای افتخاری انجمن با هجمه هایی که علیه خود میبیند بر آرمان خود مصمم تر گردیده است. در این میان حمایت نخبگان کرد و غیر کرد کشورمان که دغدغه حقوق بشر و شهروندی دارند نیز سبب شده تا مقابله با افراطی گری، خشونت علیه زنان و کودکان و تروریسم با جدیت و انسجام بیشتری در انجمن پیگیری شود.

 

متاسفانه حمایت های لازم از سوی نهادهای دولتی و حاکمیتی آن گونه که شایسته است از انجمن بی تاوان صورت نپذیرفته و انجمن نیز به این بلوغ رسیده است که خود بتواند اهداف و برنامه های انسان دوستانه اش را پیگیری کند فلذا ما معتقدیم قربانیان تروریسم کور تجزیه طلبان شبه نظامی کرد از مظلوم ترین و مغفول ترین قربانیان خشونت و افراطی گری هستند و یک مطالبه جدی انجمن بی تاوان نیز لزوم حمایت های حاکمیتی در جهت صیانت از حقوق شهروندان کرد است. اعضای انجمن خوب می دانند که گام گذاشتن در این مسیر با هجمه و شانتاژ رسانه ها و اندک هواداران این گروه های خشونت طلب روبرو می گردد و آنها از هر ابزاری برای دروغ پردازی و فرار از پاسخگویی استفاده خواهند کرد.
برای نمونه مواردی را برای تنویر افکار عمومی و مخاطبان انجمن با هدف پاسخگویی طرح میکنیم تا ابعاد پنهان و پشت پرده این گروه های افراطی و خشونت طلب که دشمن واقعی کردها هستند بیش از پیش روشن گردد .

۱. اخیرا شاخه ضد ایرانی پ ک ک موسوم به پژاک مدعی شد که پروژه ای برای به اصطلاح دمکراتیک کردن ایران تهیه کرده است ولی این گروه شبه نظامی که خون پاک قریب به ۵۰۰ شهروند ایرانی را از ابتدای تاسیس تاکنون بر زمین ریخته است بدون آنکه پارادوکس گفتار و رفتار خود را تبیین کند مدعی پروژه دمکراسی خواهی است . از طرفی دیگر این گروه که خود یک ساختار بسته و فرقه ای دارد اعضای خود را که انجمن معتقد است اغلب آنها فریب خورده و در اولین فرصت از قلعه قندیل فرار خواهند کرد را در این کوهستان با نقض آشکار حقوق اولیه و به شکل انسانهای بدوی و به قول برخی جدا شده ها از این فرقه به مانند حیوانات نگهداری میکند به نحوی که ازدواج ممنوع است ، تماس با دنیای بیرون ممنوع است ، دسترسی به اینترنت و رسانه ها ممنوع است ، حقوق مندرج در بیانیه جهانی حقوق بشر بطور کامل در این گروه فرقه ای نقض میشود و با این توصیف چگونه میتواند این گروه مدعی حقوق بشر و دمکراسی گردد.

گروهی که سالها یک نفر رئیس خود خوانده آن بوده و تاکنون هیچ خبرنگاری موفق به حضور در این گروه نشده است تا واقعیت های آن را به تصویر بکشد چگونه میتواند مدعی حقوق بشر و دمکراسی شود . حال با این شرایط و در حالی که انجمن در قالب رسالت خود این واقعیات را بیان میکند دو تن از اعضای این گروه در چند نوبت تلاش کردند تا ابتدا با تهدید و سپس پیشنهاد گفتگو و بر اساس یک پیش فرض که مثلا انجمن بی تاوان وابسته به حاکمیت و دستگاه اطلاعاتی و یا سپاه پاسداران است زمینه گفتگو را فراهم کند ولیکن پس از آنکه انجمن بی تاوان با صراحت و در قالب آرمان خود به نقد رفتار این گرو پرداخته و مطالبه پاسخ گویی را مطرح نمود این افراد که نام و مستندات ارتباط آنها با انجمن بی تاوان محفوظ است اعلام کردند که علیه انجمن سخن خواهند گفت.

۲. موضوع دیگری که در هفته های اخیر مطرح شده است، خبر جدایی تعدادی از اعضای شاخص پژاک مانند ریزان جاوید ، یا پژار آبدانان و شیرزاد کمانگر است که اخبار آن نیز در انجمن بی تاوان بر اساس خبرهایی که در فضای مجازی و رسانه های کردی منتشر شده است بازنشر شده است . از سویی دیگر انجمن برای بررسی خبر با تعدادی از افراد رسانه ای و فعال در اقلیم کردستان عراق که از قضا ارتباطاتی نیز با پ ک ک و پژاک دارند نیز گفتگو کرده و اغلب آنها این اخبار را تائید کرده است لذا انجمن فقط به رسالت رسانه ای خود عمل کرده است. از طرفی واکنش فواد بریتان از اعضای ارشد این گروه تجزیه طلب شبه نظامی به خبر جدایی ریزان جاوید نیز که فقط انکار کرد ولی هیچ مستندی نیز ارائه نداد بیشتر بر ابهامات افزود خود نوعی تائید خبر بود

از این دست موارد زیاد است که انجمن بر اساس رسالت خود به اطلاع رسانی و افشاگری می پردازد و از سویی نیز مدعی نیست که در روند اطلاع رسانی خود را از اشتباه مبرا می داند ولیکن مطالبه جدی انجمن صیانت از حقوق شهروندی مردم ایران بویژه کردها است که بیشترین آسیب ها را نیز از افراطی گری ‌های این گروه های خشونت طلب و افراطی دیده است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین