۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • چاووش ‌اوغلو: هیچ کشوری پ.ک.ک را به خلع سلاح دعوت نکرد

چاووش ‌اوغلو: هیچ کشوری پ.ک.ک را به خلع سلاح دعوت نکرد

  • ۱۶ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۵۱ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ترکیه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امریکا انتقاد کرد که هیچ کدام از این کشورها پ.ک.ک را به خلع سلاح دعوت نکردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل آناتولی ،مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: “آیا کسی از اتحادیه اروپا و آمریکا یا از هر کشور دیگر به دلیل حمله تروریستی دیاربکر به گروه تروریستی پ.ک.ک تذکر داده و یا دعوت به خلع سلاح کرده است؟ فقط می گویند ‘تسلیت می گوییم’. در حالی که این قدر کشور‌های قدرتمندی هستید، چرا نمی توانید پ.ک.ک را به خلع سلاح دعوت کنید؟”.

چاووش‌اوغلو در مصاحبه خود با شبکه تلوزیونی «اگه» درباره بازداشت و دستگیری برخی نمایندگان مجلس از حزب دموکراتیک خلق ها گفت اشخاص منتخب شده نیز مجبورند قواعد و قانون اساسی کشور را رعایت کنند.

وی افزود: “اما اگر شما بگویید ‘من دادگاه، قوانین و دادگستری و قوانین ترکیه را به رسمیت نمی شناسم، حتا علی رغم این که من هم موقع تصویب این قوانین حاضر بودم، باز هم قوانین را به رسمیت نمی شناسم’؛ این طور نمی شود! در هر جای دنیا این طور است که وقتی دادگاه شما را دعوت می کند، اگر چه نماینده مجلس، وزیر یا رئیس باشید، باید در آن حاضر شوید”.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین درباره اظهارات آمریکا در این باره گفت: ترکیه یک استان آمریکا نیست.

او افزود: به همین دلیل می توانید درباره جریان ابراز نظر کنید، ولی اگر چه آمریکا متحد و دوست ماست، ولی ما یک استان از آمریکا نیستیم”.

چاووش اوغلو در پایان تصریح کرد: “متاسفانه کشورهای اروپایی برای تروریست‌ها مثل یک باغچه از بهشت هستند. حتی جنگجویان تروریستی را که ما به آنها استرداد می کنیم نیز آزاد می کنند. شما به فعالیت‌ اشخاصی که آنها را تروریست می نامید هم اجازه می دهید. آیا به داعش اجازه می دهید؟ نه. ما هم به داعش اجازه نمی دهیم. ما به هیچ گونه از تروریسم اجازه نمی دهیم. اما این جا یک دوگانگی رفتاری وجود دارد. آیا تا کنون به اعضای حزب دموکراتیک خلق ها گفته اید که خود را از پ.ک.ک دور نگه دارند؟ آیا شما می توانید وقتی دادگاه شما را دعوت می کند پاسخ ندهید؟”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین