۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • چاووش اوغلو:بمنظور غلبه بر داعش مجبور نیستیم بر تروریست های PKK/PYD تکیه کنیم

چاووش اوغلو:بمنظور غلبه بر داعش مجبور نیستیم بر تروریست های PKK/PYD تکیه کنیم

  • ۴ اسفند ۱۳۹۵
  • ۱۵۰ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت ، همکاری با ی.پ.گ/پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش آگاهانه در آغوش خطر رفتن است ، و از دوستان آمریکایی خود درخواست کردیم که از اشتباهات انجام شده در دوره دولت قبلی خودداری کنند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آنادول،مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس مشترک رسانه‌ای با مصطفی آکینجی، رئیس‌جمهور بخش ترک قبرس شمالی در نیکوزیا با اشاره به ادامه موفقیت‌آمیز عملیات سپر فرات اعلام کرد: پیش از هر چیزی باید گفت که همکاری با ی.پ.گ/پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش آگاهانه در آغوش خطر رفتن است.

چاووش اوغلو در این کنفراس خبری اظهار داشت : الباب از وجود عناصر تروریستی به طور کامل پاکسازی شده است و تا کنون ۴۵ هزار پناهجوی سوری از ترکیه به این منطقه برگشته‌اند. منطقه امن و عاری از تروریسم که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور ما قبلا مطرح کرده بود، به طور خودجوش به وجود آمده است.

– مقصد ما پس از الباب، رقه است. موضع ما بسیار واضح است. منطقه و سوریه را خوب می شناسیم. مردم سوریه برادران ما هستند. باید از برداشتن گام‌های اشتباه خودداری کنیم. پیش از هر چیزی باید گفت که همکاری با ی.پ.گ/پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش آگاهانه در آغوش خطر رفتن است. به این دلیل از دوستان آمریکایی خود یعنی حکومت جدید این کشور درخواست کردیم که از اشتباهات انجام شده در دوره دولت قبلی خودداری کنند.

– به خاطر غلبه بر داعش مجبور نیستیم به گروه تروریستی دیگری تکیه کنیم. ائتلاف بین المللی ضد داعش شامل ۶۵ کشور است. آلمان، ترکیه، فرانسه، انگلستان، آمریکا، عربستان سعودی و گاهی نیز قطر به عنوان کشورهای فعال و پیشرو این ائتلاف به شمار می آیند. ارتش این کشورها برخوردار از نیروهای عملیات ویژه هستند. همچنین گروه‌های مخالف میانه‌رو متشکل از مردم محلی هم در حال حاضر می توانند در مقابله با داعش مقابله وارد عمل شوند. وارد کردن شبه نظامیان شیعی به شهری که ۹۹ درصد ساکنان آن عرب های سنی هستند، بسیار خطرناک است. به همین دلیل است که حشدالشعبی تا به امروز اجازه ورود به موصل را نیافته است. وارد کردن گروه تروریستی پ.ک.ک و گروه تروریستی ی.پ.گ (در عملیات رقه) نیز همان اندازه خطرناک است. مردم منطقه را مجبور به انتخاب میان دو شیطان نکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین