۱ تیر ۱۴۰۳

چاقوی پ.ک.ک، جایگزین چاقوی داعش بر گلوی کردهای ایزدی شده است

  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
  • ۳۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان:بی گمان کردهای ایزدی بخشی از تاریخ کهن کردستان هستند. آنها به هر طریقی سعی در حفظ هویت کردی خود دارند. آنها در این زمینه با موانع زیادی روبرو بوده اند اما از هویت خود دست برنداشته و همچنان هویت اصلی خود را حفظ کرده اند. بدیهی است که پس از نابود شدن داعش در شنگال(سنجار)، ایزدی‌ها به دلیل جایگزین شدن پ‌ک‌ک، همچنان در درد و رنج زیادی به سر می‌برند.

در طول ۱۰ سالی که پ.ک.ک در شنگال حضور دارد، چیزی جز ویرانی به ایزدی ها نداده است. ایزدی ها مصیبت بزرگی را پشت سر گذاشته اند و در زخمی عمیق زندگی می کنند که هنوز التیام نیافته است. با این حال، پ.ک.ک روز به روز بر زخم های ایزدی ها عمیق تر می شود و به طرق مختلف تلاش می کند تا نسل کشی بیشتری را بر آنها تحمیل کند.

به گفته سازمان های حقوق بشر، پ ک ک بیش از ۵۰۰ دختر و پسر ایزدی را ربوده، در مناطق تحت کنترل خود در متینا، گارا و زاپ آموزش داده و سپس به خاطر “برادری ملل” آنها را کشته است. نیمی از کسانی که امروز با نام YBŞ با پ ک ک در سنجار می جنگند، عرب هایی هستند که در سال ۲۰۱۴ با داعش، ایزدی ها را کشتند. دلیل اصلی اینکه ایزدی ها پس از ۱۰ سال هنوز نمی توانند به سرزمین خود بازگردند، حضور تروریست های پ ک ک و دیگر شبه نظامیان مسلح در منطقه است.

مسئله مهم در اینجا این است که اگر راه حلی پیدا نشود، پ.ک.ک نقشه های خطرناک دیگری را علیه ایزدی ها در آینده آماده خواهد کرد. تنها هدف از حضور پ.ک.ک در شنگال بازی با سرنوشت ایزدی ها و دور نگه داشتن آنها از کردها است. استراتژی این طرح دانشگاه ایروان در ارمنستان است.

وقتی پ.ک.ک در مکانی مستقر می شود با عناصر و برنامه ریزی قوی به آنجا می رود و برنامه های تعیین شده برای آن را اجرا می کند. اگرچه دلایل سیاسی و نظامی حضور پ.ک.ک در شنگال بارها مطرح شده است، اما حضور پ.ک.ک در شنگال بسیار عمیق تر از این بحث ها است. پ ک ک به عنوان سازمان پیمانکاری متجاوزان کردستان راه اندازی شده و صادقانه به وظیفه خود عمل می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین