۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک یا داعش تفاوتی ندارد

  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷
  • ۴۲۸ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح مسجد جامع شهر کلن آلمان گفت، از نظر ما جنایتکار داعشی که غیرنظامیان را در بازار برلین به قتل رساند با قاتلین پ.ک.ک که بدیرحان طفل ۱۱ ماهه را شهید کردند، هیچ تفاوتی ندارد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، “رجب طیب اردوغان”، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح مسجد جامع شهر کلن آلمان که از سوی اتحادیه ترک-اسلام «سازمان امور دینی ترکیه» بنا شده است، گفت: «اسلام دین صلح است و تروریسم جایی در اسلام ندارد. از نظر ما جنایتکار داعشی که غیرنظامیان را در بازار برلین به قتل رساند با قاتلین پ.ک.ک که بدیرحان، طفل ۱۱ ماهه را به همراه مادرش شهید کردند، یکی است».

اردوغان در ادامه سخنرانی خود گفت: اسلام دین صلح است و تروریسم جایی در اسلام ندارد. داعش و گروه های تروریستی این چنینی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند. هر مسلمانی نیز باید شعور فهم این موضوع را داشته باشد وی همچنین هشدار داد که اخیرا عده ای تلاش می کنند جوانانمان را به دام گروه های تروریستی قاتل چون داعش، پ.ک.ک و فتو بکشانند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد که نباید بیش از این نسبت به سوء استفاده دشمنان دموکراسی از نهادهای دموکراتیک اروپا چشم پوشی شود. می خواهیم یک موضع مشترک در قبال کسانی که در این موج نژادپرستی افتاده اند، گرفته شود.

اردوغان در پایان خاطر نشان ساخت که به یک مشت حامی بی‌کفایت گروه‌های تروریستی فتو و پ.ک.ک اجازه برهم زدن آرامش مردم و دوستی ترکیه و آلمان را نخواهیم داد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *